Danskerne er for alvor ved at tage online-dagligvarehandel til sig, og det mærkes hos nemlig.com.

Virksomhedens omsætning voksede således i det seneste regnskabsår med 28 procent, vel at mærke i et dagligvaremarked, som ellers ikke vokser. Men nu vil nemlig.com gerne kvalificere kendskabet til brandet og dets fordele yderligere – og til at hjælpe med det, har man valgt reklamebureauet Sunrise.

Danskerne skal med andre ord ikke kun vide, at nemlig.com leverer dagligvarer til døren, men også kende de andre fordele, virksomheden tilbyder:

-  Vi udvikler os hele tiden og vil også gerne fortælle kunderne om alle de andre fordele. Blandt meget andet tilbyder vi Danmarks bedste friskhedsgaranti på ferskt kød, fjerkræ, pålæg og mejeriprodukter m.m. Hos os kan kunderne være sikre på, at f.eks. mælken holder sig til sidst på ugen, siger kommerciel direktør hos nemlig.com, Mikkel Pilemand, og tilføjer:

- Når vi pakker, vælger vi kun de varer, som vi selv ville have lagt i vores indkøbskurv. På den måde sikrer vi, at kunderne får de friskeste varer leveret direkte til døren. Det skal vi have endnu flere kunder til at forstå.

Valget af Sunrise udmønter sig netop nu i en kampagne, der skydes i gang af to film, der fortæller om ulemperne ved ikke at få friske varer – samt løsningen på problemet, altså nemlig.com.

Image og taktik

Tidligere har nemlig.com samarbejdet med Suzumuchi, der var virksomhedens første bureaupartner og siden DDB – men nu er Sunrise på banen, og der er flere kampagner på vej, alle bakket op af en stærk digital tilstedeværelse.

Kreativ direktør hos Sunrise, Janus Kortermann Jauch, siger om tankerne bag kommunikationen:

- Vi skulle arbejde videre på en række gode tanker og ideer, som nemlig.com allerede havde, men budskaberne skulle gøres mere konkrete og kommunikeres på alle platforme – primært digitalt. Derudover havde vi brug for at modellere kommunikationsuniverset, så det kunne rumme både imageskabende og salgstaktiske budskaber, side om side i samme kampagneperiode. Og så skulle det selvfølgelig løses på en måde, hvor folk sidder tilbage med et lille smil på læben. 

Og ifølge Mikkel Heideby, CCO hos Sunrise, er nemlig.com en yderst spændende kunde, at arbejde med:

- I disse år taler alle om disruption. Nemlig.com er en virksomhed, som faktisk går ind og ændrer de indkøbsvaner, vi danskere har haft siden 1950’erne. Vi er stolte over at arbejde sammen med en så spændende og innovativ virksomhed med ambitiøse folk, som brænder for det, de laver, siger han.

Flere nye kunder

I øvrigt er nemlig.com blot en blandt flere nye kunder, der er kommet til, siden Sunrise fik ny ledelse.

I dag er det den tidligere CFO hos Kunde & Co, Lars Egtoft, den nuværende adm. direktør i Sunrise, Simon Hertz og den tidligere Umwelt-partner Mikkel Heideby, der sidder for bordenden på bureauet, og om tilgangen af nye kunder siger Mikkel Heideby:

- Sunrise tiltrækker i øjeblikket en række nye kunder, der køber ind i vores grundlæggende tanke om, at effekt i virkeligheden er det eneste, det handler om. Det er her, vi kan tilbyde nogle senior-kompetencer, som kan skære igennem og være reelle rådgivere i en marketingverden, der aldrig har været mere kompleks. 

Se de to første nye nemlig.com-film her: De er produceret af Circus Alphaville og instrueret af Jonas Arnby.