Native advertising rykker i disse år, og nu kan Opel melde om fine resultater i kølvandet på en kampagne udviklet i samarbejde med e-mail-marketing-eksperterne fra Passendo, der tidligere har meldt om stor interesse for native-annoncer i nyhedsbreve.

Den tog sit afsæt i en advertorial bragt i Bilmagasinet om Opel Insignia og modellens kåring som Årets Businessbil 2018.

Den historie spredte Opel derefter ved hjælp af native annoncer i nyhedsbreve fra landets 20 største erhvervsmedier for at ramme den rette målgruppe og samtidig få dem til at engagere sig i indholdet.

Og det lykkedes, vidner resultaterne om, da læserne i gennemsnit tilbragte næsten seks minutter i selskab med indholdet. CTR (Click Through Rate) landede på 0,3 pct.

Hos Opel er Anders Juul Olesen, der er CRM & Digital Marketing Specialist, begejstret over såvel kampagnen som Passendo.

- Samarbejdet med Passendo føltes som at have et ekstra medlem af vores marketingteam. Deres team kom virkelig ned i skyttegravene med os for at holde kampagnen optimeret konstant. Og resultaterne for brugerinvolvering har været fremragende og langt overskredet vores forventninger, siger han.