Årets Brøl 2017 – Nordjyllands svar på Cannes Lions - vifter i år med en ekstra gulerod til de bureauer, annoncører og andre kreative, der indsender cases til awardshowet.

Det er TV 2 og Nordjyske, der i forbindelse med showets fem års jubilæum har haft den store tegnebog oppe af lommen for tilsammen at smide mere end 200.000 kroner i præmiepuljen - og arrangørerne forventer bl.a. derfor at kunne overdrage de hidtil mest ambitiøse deltagerbidrag til dommerkomitéen.

Jacob Lange fra Lange PR, der sammen med en lang række støtter af Erhverv Norddanmarks Kreativgruppe er en del af styrekomitéen bag Årets Brøl, siger:

- Sidste år var et lille vendepunkt for os. Vi har gennem årene finpudset konceptet, konkurrencen og afviklingen af gallaaftenen, og det hele gik op i en højere enhed. I år gør vi det samme, bare endnu bedre. Med ekstrapræmierne fra TV 2 og Nordjyske - og en jury bestående af nogle af landets fremmeste reklame- og kommunikationsfolk - lægger vi op til endnu et brag af et brøl, og derfor håber vi, at det bliver den hidtil største og bedste konkurrence.

Vækst i alle årene

Og det er ikke pral, når parterne bag det nordjyske awardshow taler om vækst.

For selv om, der ikke har været tale om en decideret lavine, så er festen stille og roligt vokset år for år, med en foreløbig kulmination sidste år, hvor deltagerne sendte godt 170 konkurrencebidrag ind, og hvor flere end 200 efterfølgende fejrede hinanden til den afsluttende prisfest.

Sidste år var det i øvrigt Clienti, der løb med titlen som Årets Bureau, mens Årets Annoncør blev Nordjyske Kommuner.

Grand Prix’en i 2016 tog den britiskfødte designer Leo Griffin sig af for sit design for det norske bryggeri Ægir – et arbejde, der også har høstet international anerkendelse.

I år kæmpes om priser i 28 kategorier samlet under tre temaer: Kampagne & Film, Digitalt samt Design & Foto, og bonuspriserne fra TV 2 og Nordjyske uddeles i kategorierne: Digital Kampagne, Film, Print og Radio.

De kan se alle kategorierne her

Stærk og stabil jury

Årets Brøl arrangeres af Erhverv Norddanmark, der er Aalborg-regionens største erhvervsorganisation.

Der er dog tale om så stort et arrangement, at det ikke kan gennemføres uden en række støtter – og de tæller følgende:

&Co, Danske Bank, DiaPhoni, Dunville, Firstmove, Hjaltelin Stahl, Jysk Analyse, KONXION, Lange PR, Larger Than Life, leogriffin.dk, Miracom, Nordjyske Medier, Novagraf, SACKit, Sphion, steen-bjerre.dk og T for Troels samt TV2/Danmark.

Juryen i 2017 byder igen på kendte ansigter, idet flere af medlemmerne har udført hvervet flere gange - formanden himself, Thomas Hoffmann fra &Co har endda været med i alle fem år.

Og her er juryen ved Årets Brøl 2017:

- Thomas Hoffmann – Kreativ direktør og medindehaver af &Co.; formand for ÅRETS BRØL-juryen siden 2013

- Niels Heilberg, senior creative, Hjaltelin Stahl; formand for Creative Circle 2005-2015

- Troels Nørlem, direktør og indehaver, T for Troels

- Kirsten Poulsen, direktør og indehaver, Firstmove

- Rasmus Dunvad, kreativ direktør og indehaver, Dunville

Der er deadline for indsendelse af bidrag den 31. august til midnat, og den store gallaaften løber i år af stablen i DGI Huset Nordkraft i Aalborg den 27. oktober.

Læs mere om Årets Brøl her.