Den nye kampagne fra Premier Is skal sælge de to ismærker Mejerigaarden og Gammeldags Flødeis og sætte et stort lighedstegn mellem mærkerne og dejlig, dansk produceret flødeis.

Kunde & Co står bag udvikling af strategi og kampagnekoncept, hvor to helt uprøvede komiske talenter er i fokus. Martin Høgsted kendt fra Danish Dynamite er instruktør, og filmene løber første gang over skærmen i dag.

Den store satsning er sat i værk for at minde danskerne om Premier Is’ udsøgte kvalitet.

– Danskerne vil gerne have is lavet med rigtig fløde og kvalitetsråvarer, som er produceret i Danmark, siger Karina Harbo Jensen, marketingchef for Premier Is:

– Derfor lancerede vi sidste år en endnu bedre version af Gammeldags Flødeis samt det nye mærke Mejerigaarden. Et mærke som kvalitets- og smagsmæssigt ligger helt i top. Det vil vi selvfølgelig gerne have folk smager, og derfor går vi nu ud med en stor kampagne. Så danskerne kan blive lige så vilde med god dansk flødeis, som vi er.

Ny brandstruktur

Det nye univers beror på en veldefineret strategi, der tager udgangspunkt i en stor kundeanalyse blandt danske is-spisere. Den klarlagde kundernes præferencer, hvad der driver dem, og hvad de forbinder med Premier Is.

På den baggrund har Premier Is etableret en ny brandstruktur, der kanaliserer værdi til Premier Is som corporate brand, men som også giver plads til, at deres forskellige sub-brands kan udfolde sig på egne præmisser – og herunder til kampagneuniverset for både Mejerigaarden og Gammeldags Flødeis.

Anti-reklame a la Niels Haugaard

Det nye univers kan bedst defineres som anti-reklame.

– Premier Is er fra Thy og præget af den naturlige jyske grundighed. Det var derfor afgørende, at det nye univers ikke blev for reklamesmart, siger Anders Holvøe, Associate Partner fra Kunde & Co:

– Samtidig er reklameblokken fyldt med højt tempo og tju-bang, og det gjorde det oplagt at gå den modsatte vej. At lave noget roligt – nærmest Niels Hausgaardsk – som er meget dansk og tydeligt siger fløde, men stadig har et glimt i øjet.

– Vi ønskede, at disrupte reklamebilledet med noget, som giver plads til den eftertænksomhed, du kan møde i Jylland – og at Premier Is var med på idéen vidner om en modig kunde, der ikke er bange for at lave noget anderledes.

Til kampagnen er der udviklet en hel række film til TV, sociale medier og YouTube, og der er arbejdet med sekventiel historiefortælling, hvor der hele tiden bygges mere på historien.

– Vi har gjort meget ud af hele kampagnearkitekturen og set på, hvordan de forskellige medier kan booste hinanden og hermed øge effekten af den tværmedielle fortælling, slutter Anders Holvøe. 

Se filmen Silkehud - Premier Is her.

 

Fakta

I alt er der udviklet tre TVCs og fem film til social. Hertil skal lægges et større antal GIFs, bumper ads til YouTube, et kampagnesite samt statiske link posts til social og POS-materiale samt en række andre salgsfremmende aktiviteter til supermarkederne.