Et hold på tre personer, en coach, hjernescanner-headsets og en bil uden ret og gearstang.

Det er elementerne i en ny kampagne fra Renault, der skal positionere crossover-modellen Kadjar som bilen for dem, der – ligesom triatleter, maratonløbere og andre ekstremsport-entusiaster - sætter sig nye mål og søger nye udfordringer.

Kampagnens omdrejningspunkt er vigtigheden af mentalt fokus til at overkomme udfordringer i en krævende hverdag.

Fro selv om flere og flere danskere i dag dyrker fysisk og psykisk krævende sportsgrene som triatlon og ultraløb, så har meget få fokus på den mentale træning, viser en undersøgelse, som YouGov har foretaget på vegne af Renault.

For at illustrere pointen har Renault allieret sig med coach og personlig træner Jacob Søndergaard - og kastet sig ud i et ikke helt almindeligt eksperiment: Kan det lade sig gøre at få en bil til at køre alene ved hjælp af tankens kraft?

For at finde ud af det sammensatte man et team på tre personer - Team Will Power – som efter at have modtager undervisning i mental styrketræning af Jacob Søndergaard, skulle manøvrere en bil rundt på en testkørebane kun via tankens kraft.

De rigtige værktøjer

Ved at hvert holdmedlem kontrollerede henholdsvis venstre, højre og hastighed, kunne de sammen navigere en specialdesignet Renault Kadjar rundt på banen ved at holde strengt fokus på opgaven foran dem.

- Din mentale sundhed har ekstremt stor indflydelse på din præstationsevne og overskud, så det er mindst lige så vigtigt at prioritere de mentale muskler lige så højt som resten af kroppen, siger personlig træner og foredragsholder, Jacob Søndergaard, og tilføjer:

- Det som eksperimentet har vist, er lige præcis, hvad vi rent faktisk formår, når vi har de rigtige værktøjer og træningen til at kunne kontrollere vores tanker og lukke støjen ude. Og det er værd at have med sig hele vejen rundt – fra træning til arbejdet, blandt venner og hjemme hos familien.

Ud af kampagnen er der kommet en film, som svenske Edelman Deportivo har stået for, mens Primetime og OMD har eksekveret kampagnen her i Danmark.

Se filmen her: