Julen har bragt velsignet bud – og sommetider en forfærdelig masse julegaver, der ikke nødvendigvis altid har stået på ønskesedlen.

Blandt klassikerne finder man fx formentlig uldsokker, lange underbukser og bordskånere, men måske er der det, der er værre?

En ny julefilm fra Alka og bureauet Eiffel undersøger muligheden og lader i den forbindelse en stribe unge pakke en gave ud fra deres forældre - og det er ikke hverken computere, make-up og smartphones, der trylles ud af papiret – men en indbo- og ansvarsforsikring.

Begejstringen er svær at få øje på, og kommentarer som ”pænt nederen gave” siger vel det hele, men filmen har naturligvis et formål.

Et rekordhøjt antal unge har nemlig ingen indbo- og ansvarsforsikring, når de flytter hjemmefra. Og det kan blive et problem, hvis de får indbrud, slår sig eller kører galt i trafikken.

Opfølgning på curling-drillerier

- Forsikringer og julegaver er sjældent noget, der hænger sammen, men vi syntes, at ideen om en indpakket indbo- og ansvarsforsikring fra mor og far under træet var sjov. Forhåbentlig kan denne film være med til at sætte fokus på vigtigheden af en forsikring, siger Alkas marketingchef, Mette Scheel.

Det er i øvrigt ikke første gang, Alka sætter fokus på de uforsikrede unge: I august lancerede forsikringsselskabet – også sammen med Eiffel - kampagnen Curling-bekendelser, og det satte gang i debatten på de sociale medier i en grad, der blandt andet resulterede i en førsteplads på YouTube Ads Leaderboard i oktober

Og den taktiske julekampagne er en naturlig forlængelse af curling-kampagnen, fortæller Eiffels kreative direktør, Janus Hansen:

- Vi har leget med det underholdende i, at ingen unge drømmer om at få en forsikring i julegave. Og helt i tråd med curling-kampagnen giver vi forældre mulighed for at få afløb for deres curling-trang.

Bestil den kedelige gave her - og se kampagnefilmen, der er lanceret på Facebook og YouTube, her.