Hvad gør man, når man som VW står med en ny kampagnemodel, up! beats, der bl.a. er udstyret med et 300 W lydsystem, og skal finde den helt rigtige måde at markedsføre den på?

Jo, man tænker at biler og det at lytte til musik hører ganske fint sammen og allierer sig derfor med en af den danske musikscenes populære skikkelser i øjeblikket, Niels Brandt fra The Minds of 99.

Samtidig beslutter man sig for at lade fans af bandet få en tur i kampagnemodellen sammen med ham. Vel at mærke til tonerne af spritny musik og samtidig filme det, så man har noget godt indhold.

Det har resulteret i kampagnen ”Shotgun Sessions”, som Martin Orthmann Thorsen, Advertising Manager hos Volkswagen, er ganske godt tilfreds med.

- Shotgun Sessions spiller på den velkendte fornemmelse af at have ens yndlingstrack på radioen i bilen, skrue helt op og dyrke musikken on the road, lyder det fra ham i en pressemeddelelse.

- Her tages oplevelsen et skridt videre, og vi er meget stolte af, at vi med The Minds of 99 var med til at præsentere en snigpremiere på deres nye udgivelse. Reaktionerne fra fansene var overvældende, og det spejler den stærke passion, som også driver Volkswagen, fortsætter han.

Et ungt bureau står bag

Og de unge fans, der fik fornøjelsen af køreturen og snigpremieren på det nye The Minds of 99-nummer, ”Solkongen”, nyder tydeligvis oplevelsen, fremgår det af den første video.

Den kan ses i det til kampagnen tilknyttede indholdsunivers og naturligvis lidt længere nede i denne artikel.

I indholdsuniverset vil der løbende blive udgivet nye videoer fra mødet mellem Niels Brandt og en håndfuld af de mest dedikerede The Minds of 99-fans.

Fansene er fundet gennem en konkurrence, hvor Niels Brandt, Soundvenue og VW efterlyste Danmarks største fan af bandet. Responsen var stor, og det fik Niels Brandt og bandet at kvittere med en særlig lyttesession på deres pladeselskab for konkurrencedeltagerne, hvilket var en spontan tilføjelse til samarbejdet, som The Minds of 99 selv efterspurgte. 

- Det var super fedt at kunne få lov til at give vores fans en eksklusiv oplevelse. Det var en fuldstændig epic dag, lyder det fra Niels Brands, forsanger i The Minds of 99.

Kampagnen er udtænkt og produceret af Soundvenue Creative, Soundvenues in-house bureau, der har specialiseret sig i at udvikle kommercielle koncepter med relevans for en ung og urban målgruppe.

- Den ægte fortælling virker bare bedst. Frem for at fokusere på decibelstyrker og tekniske egenskaber ved musikanlægget i VW up!'en har vi skabt en bevægende, uforfalsket historie om det tætte møde mellem fan og idol – helt uden instruktioner eller manuskript. En historie, som musikelskere øjeblikkeligt kan forholde sig til, siger Commercial Partnership Manager hos Soundvenue, Anders Rune Hansen.

Du kan se kampagnens første video her: