Torsdag 23. oktober 2014

Så tag dog trappen!

16. nov 12 Kampagner Skrevet af Susanne Ingemann
0

Det digitale bureau Creuna står bag ny kampagne, som skal få passagererne i den københavnske Metro til at bruge benene i stedet for elevatoren – når de kan.

Lange køer af barnevogne, cykler og gangbesværede – og ekstra store vedligeholdelsesomkostninger for det københavnske Metroselskab – er baggrunden for en ny kampagne, der skal få de passagerer, der faktisk ikke behøver en elevator, til at tage trapperne, når de rejser med Metroen.

Ifølge Metroselskabets oplysninger er elevatorerne i Metroen blandt de mest benyttede i landet – også af rejsende med både glimrende og fuldt funktionsdygtigt bentøj. Faktisk har Metroselskabet fundet frem til at op mod 80 procent af de personer, der napper elevatoren, sagtens kunne have taget trappen i stedet….

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.