Hører du til dem, der bare ikke kan få nok af alle de fantastiske serier, som kan streames fra HBO, Netflix og alle de andre lignende tjenester?

Så er du muligvis også til fals for en ny og anderledes Samsung-kampagne, ”Unspoil Me”, som i øjeblikket kører i Danmark og Sverige.

Den er målrettet film- og serie-elskere, som enten er trætte af spoilers, eller bare gerne vil se deres yndlingsserie eller film igen. Vel at mærke som om det var første gang.

”Unspoil Me” er nemlig en digital hypnosetjeneste, der skal give serie- og filmelskere mulighed for at glemme hele eller dele af TV-serier og film.

Den digitale hypnose er udviklet til Samsung af Wenderfalck, der er den koreanske elektronik-gigants svenske bureau, i samarbejde med de to hypnotisører Fredrik Praesto og Ulf Sandström.

Det er i øvrigt langt fra første gang, at Samsung i samarbejde med Wenderfalck kaster sig ud i digitale eksperimenter. De har tidligere bl.a. forsøgt at fjerne frygt for edderkopper med VR og fjerne smerter med VR.

Lige ned i målgruppen

Denne gang handler det så om en digital oplevelse, der er skræddersyet til at guide brugeren via selvhypnose.

- Det bliver mere og mere almindeligt at bingewatche. Derfor satser vi hos Samsung stort på at kunne tilbyde et lettilgængeligt og bredt indhold af både film og serier i vores Smart TV, siger Elin Axelsson, der er PR officer hos Samsung.

- Jeg tror, at de fleste af os gerne ville kunne se vores yndlingsserie eller film igen, som var det første gang. Derfor er vi glade for nu at kunne give mulighed for netop det gennem online hypnose, fortsætter hun.

Kampagnen bygger på indsigter hevet ud af en undersøgelse af danskernes tv-serievaner, som er foretaget af GFK Norm på vegne af Samsung i november.

Den viser, at hver femte dansker (18 pct.) i gennemsnit bruger 6-10 timer om ugen på at se serier, og at 65 pct. bingewatcher – altså marathon-ser – serier.

Samtidig har 42 pct. af danskerne været udsat for spoilers, hvoraf næsten hver femte (17 pct.) har opgivet at færdiggøre eller begynde på en serie, fordi en eller anden har afsløret vigtige detaljer i handlingen.

Influencers og PR

Kampagnen drives primært gennem PR – i Danmark er bureauet RelationsPeople partner – på digitale platforme, via influencer-samarbejder og gennem advertorials (i BT og Metroxpress).

I Danmark samarbejder Samsung og RelationsPeople med influencerne Mette Marie Lei Lange (Instagram, blog og Facebook) og Mads Emil Grove Møller (Instagram), der begge vil prøve hypnosen, tease om det og dele en video med deres oplevelse efterfølgende.

PR-delen har allerede givet pote, da kampagnen bl.a. har fået omtale i Go’ Morgen Danmark, Go’ Morgen P3 og Nova FM’s Aftenklubben og Go’Nova.

Prøv selv den digitale hypnose her