Torsdag 31. juli 2014

SAS kommunikerer uændret

12. nov 12 Kampagner Skrevet af Christian W. Larsen
0

Det skandinaviske luftfartsselskab SAS er i gang med den helt store turn around. Det er overlevelse, det gælder, siger topchefen. Men den kommercielle kommunikation ændres ikke. I det mindste ikke lige nu.

Dette er vores ”final call”, hvis der fortsat skal være et SAS, sagde koncernchefen i SAS Rickard Gustafson fra morgenstunden. Og med de ord fremlagde han en ”redningsplan” for det skandinaviske luftfartsselskab, der bl.a. betyder øget arbejdstid, forringelser af de ansattes løn- og pensionsvilkår samt er et opgør med medarbejdernes betydelige frynsegoder.

Det vil være et slankere og mere konkurrencedygtigt SAS, der fremadrettet flyver de i øvrigt særdeles tilfredse kunder rundt til destinationerne – og til sommer kommer yderligere 30 destinationer på kortet. Hvis bestyrelsen på søndag accepterer Rickard Gustafsons plan.

Men foreløbig får ”redningsplanen” ingen betydning for SAS’ kommercielle kommunikation:

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.