Lørdag 26. juli 2014

SBS: Nu er vi nummer 2

12. feb 13 Kampagner Skrevet af Jakob M. Larsen
0

Selvom SBS TV målt i seerandele er mindre end TV 2 og Viasat, så mener SBS TV, at selskabet med rette kan kalde sig nummer to på det danske tv-marked. Derfor skal reklame-priserne hæves, lyder det.

Historisk set har markedet dikteret, at SBS TV tilbød en lavere pris end TV 2 for at få en del af annoncørernes reklamebudgetter, og på trods af den lave pris skulle den optimale andel til SBS TV være mindre end den andel, der blev allokeret til TV 2 eller Viasat.

Dette forhold er slut nu, lyder det i en pressemeddelelse fra SBS, der kommer midt i forhandlingerne med danske annoncører om årets priser og budgetter.

Udgangspunktet for den – set med SBS-briller – glade udmelding er en ”gennemsnitlig tv-kampagne” i ugerne 3 til 5 i år.

Her vil ”den optimale budgetallokering” til SBS TV være 26-27 procent, 20-21 procent til Viasat og 53-54 procent til TV 2. Vel at mærke, når stationerne prissættes helt ens.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.