I oktober gik YouSee i luften med en video, hvor popstjernen Rasmus Seebach overraskede tre af sine fans.

Den fik øjeblikkeligt masser af medvind på Facebook, men også på YouTube tog danskerne fornemt imod reklamevideoen, som er skabt af reklamebureauet CP+B Copenhagen og produktionsselskabet Nobody i samarbejde med YouSee.

Det fremgår af den seneste opgørelse over de mest populære danske reklamespots på YouTube, YouTube Ads Leaderboard 4. kvartal 2017, hvor YouSees Rasmus Seebach-video er placeret i toppen.

Det glæder naturligvis Carsten Elmose, marketingdirektør hos YouSee, der kan fortælle, at videoen i skrivende stund er set over to mio. gange.

- Det er bedre end at vinde en award ved et brancheshow. Her er det jo danskerne selv, der ”stemmer” på vinderen, når de klikker og ser en reklamevideo, siger Carsten Elmose, der ikke er i tvivl om, hvorfor filmen har nået så stort et publikum.

- Rasmus Seebach er utrolig populær hos danskerne, og så har vi turdet at lave en film med masser af følelser, hvilket musik jo også er, siger Carsten Elmose, der også kan fortælle at en meget stor andel af videoens visninger er kommet organisk.

Se og Hør gav filmen vinger

- Fx blev filmen vist hos Se & Hør, og det resulterede alene i over en mio. visninger, siger han og understreger, at filmen – der er et led i en større kampagne – også passer fint ind i den nye position på det danske marked, som YouSee indtog i fjor.

- Vi skal ikke tale så meget om bits og bytes længere, hvilket vi har været lidt for gode til i branchen. For YouSee handler det om at sætte fokus på de mange og store oplevelser, som man får som kunde hos os, og her er musik og følelser, som i Seebach-filmen, en god måde at opnå engagement i målgruppen, slutter Carsten Elmose.

Coca-Cola gør det også godt

Det er også værd at bemærke, at læskedrikgiganten Coca-Colas YouTube-kanal, CokeTV, optræder hele to gange i dette kvartals Top 5.

I begge tilfælde for videoer skudt i forbindelse med ”bucketlist”-udfordringer, hvor Max Marius, Anna Briand, Gex og Alexander Husum konkurrerer mod hinanden i bl.a. minigolf og wakeboard. Coca-Cola har samarbejdet med Ogilvy (kreativt bureau) og Carat (mediabureau) om videoerne.

Derudover skal det nævnes, at Splays arbejde for Magasin, som vi tidligere har skrevet om, også i seneste kvartal er blevet værdsat af de danske YouTube-brugere og kommer ind på en fin fjerdeplads med en video i den populære serie.

Her er Top 5 reklamevideoer på YouTube i 4. kvartal 2017:

1. Mærk Musikken: Rasmus Seebach overrasker tre af sine største fans!

Annoncør: YouSee

Bureau: CP+B Copenhagen

Produktion: Nobody

2. Minigolf i Aarhus med Alexander Husum, Gex, Max Marius og Anna Briand | #CokeTVBucketList

Annoncør: Coca-Cola

Kreativt bureau: Ogilvy Danmark

Mediabureau: Carat

3. Gigis – Superkiosken

Annoncør: MobilePay

Kreativt bureau: MediaCom Beyond Advertising

4. Boyfriend does our makeup I Magasin Hang Out

Annoncør: Magasin

Kreativt bureau: Splay

Mediabureau: Splay

5. Wakeboard-challenge med Alexander Husum, Gex, Max Marius og Anna Briand | #CokeTVBucketList

Annoncør: Coca-Cola

Kreativt bureau: Ogilvy Danmark

Mediabureau: Carat