Stryhn’s tog med reklamefilmen ”Skurvognen” store dele af den danske og internationale reklamebranche med storm.

Det seneste år er den blevet belønnet med priser ved awardsshows som London International Awards, Epica og New York Festivals.

Og sidste år blev den som eneste danske bidrag shortlistet i Film ved VM i reklame, Cannes Lions.

Nu er Stryhn’s så klar med en opfølger til den kække reklamefilm, der igen byder på humor og lydeffekter, der både får en til at spidse øren og trække på smilebåndet.

Nyt design

Den nye film sætter denne gang fokus på Stryhn’s nye emballage med kliklåg, der skal holde leverpostejen frisk og velsmagende.

Det skyldes, at Stryhn’s både har optimeret design og funktion på deres klassiske leverpostej, der spises af flere generationer i de danske hjem.

- Vi er rigtig stolte over, at ”Skurvognen” har klaret sig så godt i hele verden. Derfor glæder vi os også meget til at introducere den næste i rækken, som sjovt nok hedder ”Klik i låget”, hvor vi sætter fokus på vores nye emballagedesign og dets nye feature; kliklåget, siger Peter Kreutzfeldt, marketingchef i Stryhn’s.

- Vores postej er et klassisk produkt, som danskerne er vilde med, og derfor fortsætter vi med den klassiske danske humor i den nye film, fortsætter han.

Humor og investeringer

Kliklåget og den nye reklamefilm er ikke det eneste, der i øjeblikket sker hos Stryhn’s.

Den danske virksomhed investerer desuden et stort tocifret millionbeløb i fabrikken i Himmelev, som skal højne produktiviteten og fleksibiliteten.

- Der sker rigtig meget i Stryhns i øjeblikket, både med vores nye emballage, de nye investeringer, som kommer både medarbejdere og forbrugerne til gode, og ikke mindst vores nye film, som forhåbentlig både kan fornøje og informere en masse danskere, siger Lars Bo Christiansen, marketingdirektør i Stryhn´s.

Bag den nye Stryhn’s reklamefilm står det team, der også stod bag den første.

Det vil sige reklamebureauet Anew, produktionsselskabet M2 Film og Freezone som lyddesignere.

Kliklåget er helten

Jakob Blom, kreativ direktør i Anew, forklarer indsigten bag den nye leverpostej-film:

- “Skurvognen” fokuserede vi på, at Stryhns leverpostej er uundværlig. Derfor er leverpostejen helten. Der opstår panik, når der kommer salat i madpakken til “rigtige mænd”. Til gengæld er der ro på igen, så snart der kommer Stryhns på bordet, fortæller han.

I den nye Stryhns film, ”Klik i låget”, fokuseres der i stedet på det nye låg på Stryhn´s leverpostej.

- Af samme grund er kliklåget det narrative omdrejningspunkt i fortællingen. Netop featuren "klikket” fra kliklågen betyder jo, at hele familien potentielt bliver vækket af “larmen” fra låget, siger Jakob Blom.

-Men den potentielle “panik" til trods - må hovedpersonen alligevel have sin leverpostej. Fordi den er uundværlig for ham - også til natmaden. Derfor er leverpostejen stadig helten. Bare indirekte - fordi vi denne gang skal omkring kliklåget først, slutter Jakob Blom.

Du kan se den nye reklamefilm, der fra mandag vises på alle kommercielle danske tv-kanaler, herunder:

Og du skal da ikke snydes for "Skurvognen":

Credits:

Bureau:                                          Anew

Kreativ direktør:                           Jakob Blom

Account:                                        Mads Duzenius

Produktionsselskab:                   M2 Film

Producer :                                     Jan P

Instruktør:                                    Peter Harton

Sounddesign:                               Freezone

Sounddesigner:                           Bjørn Widø