I august kom det frem, at Berlingske Media havde valgt nyt digitalt reklamebureau i skikkelse af Subsero, og nu er parterne i luften med første fælles eksekvering.

Det drejer sig om kampagnen Berlingske Business Boost, som netop er gået i luften i dag. 

Kampagnen skal puste endnu mere liv i den ellers blomstrende danske entreprenørånd, og hovedpræmierne er bl.a. massiv rådgivning fra Danmarks stærkeste iværksætter-profiler – herunder navne som Martin Thorborg, Christian Stadil og Mette Lykke - samt hjælp til at komme ud over rampen, skærpe idéen og forretningsplanen og meget mere af bl.a. Rainmaking Loft, Tryg Forsikrings The Camp og Nordea.

Derudover tilbyder Berlingske Media eksponering på deres egne platforme. Niels Kiel Nielsen, marketingchef for Berlingske, siger:

- Berlingske Business skriver allerede massivt om iværksætteri, men hvis vi vil være iværksætternes foretrukne medie - og det vil vi - bliver vi nødt til at tage skridtet videre og tage aktiv del i udviklingen af nye virksomheder. Derfor har vi fået hjælp af Subsero til at gøre iværksætternes drøm til virkelighed.

Ikke bare en kåring

Dialogen mellem bureau og kunde startede egentlig med at handle om, hvordan Berlingske Media kunne udnytte deres indhold og data til at vinde nye kunder.

Men samtidig satte den gang i tankerne hos Subsero, der i stedet lagde ud med at præsentere Berlingskes marketingchef for en kreativ og positionerende kampagne for Berlingske Business – og det er det, der nu ruller ud som Berlingske Business Boost:

Kreativ direktør hos Subsero, Jesper Isholm, siger:

- Kampagnen bygger egentlig på et helt simpelt faktum, der kom op i forbindelse med dialogen med Berlingske Business. For der findes masser af iværksættere og gode idéer i Danmark, men faktisk viser undersøgelser, at mange af dem kæmper med at skabe vækst, og en del lukker i løbet af få år. Så vores tanke var, at hvis man ville blive ved med at have gode iværksættereventyr at skrive om, så skulle man begynde at spille en aktiv rolle i at udvikle dem.

Følger vinderne hele vejen

Og det handler ikke bare om en klar position for Berlingske, men også om en masse spændende indhold, fastslår Niels Kiel Nielsen:

- Det helt anderledes her er, at vi ikke bare slipper iværksætterne bagefter. Vi hjælper dem videre via en række partnerskaber med nogle af de bedste på området og naturligvis vores egne platforme, hvor vi følger vinderne redaktionelt hele vejen igennem forløbet. Det er en idé, der giver super god mening for os som medie, siger han og tilføjer:

- Vi glæder os enormt til, at kampagnen ruller, og vi krydser selvfølgelig fingre for, at vi kan være med til at gøre en positiv forskel for det danske iværksættermiljø. Også på længere sigt, for vi håber rigtigt meget på at gentage dette initiativ igen til næste år.

Og marketingchefens begejstring for projektet deles hos Subsero, siger Jesper Isholm: 

- Der har hele vejen rundt været et commitment omkring kampagnens purpose og det at ville gøre en forskel. Det har været en fornøjelse at arbejde sammen med Niels Kiel og hele hans team om noget, som rækker lidt udover det, bare at lave en reklamekampagne med et godt tilbud.

Læs mere om initiativet her og se kampagnefilmen - bureaucredists under filmen.

Bureau-credits

Koncept & Idé: Martin Furze, Michael Rud, Mark Rif

Kreativ Direktør: Jesper Isholm