Søndag nat hviler verdens øjne på U.S. Bank Stadium i Minneapolis, hvor årets Super Bowl-finale sparkes i gang, og New England Patriots ventes at indfri favoritværdigheden mod Philadelphia Eagles.

Det er imidlertid ikke kun aktiviteterne på grønsværen, der tiltrækker interesse: Årets høst af Super Bowl-reklamer imødeses med nærmest lige så stor spænding, og i år får tilskuere og seere en førstegangs-oplevelse:

Verdens rigeste mand, Jeff Bezos, i rollen som Jeff Bezos, i en 90 sekunder lang reklamefilm for den virksomhed, han grundlagde i 1995, Amazon - og som i går blev udstyret med titlen verdens mest værdifulde brand.

Filmen tager udgangspunkt i en ”krisesituation”: Amazons stemmeaktiverede gadget Echo, mister stemmen. Eller rettere ”Alexa”, som stemmen i den intelligente højttaler kaldes – mister stemmen.

Og så er gode råd jo dyre, for hvem overtager Alexas rollea

Det gør naturligvis i bedste Super Bowl-reklamestil en stribe kendisser – herunder den koleriske kok Gordon Ramsay, stjerneskud og Roskilde-navn Cardi B og den Oscar-belønnede skuespiller Sir Anthony Hopkins.

Sidstnævnte i vanlig overbevisende stil, om end denne gang i dagslys – og med påfugl…

Filmen er skabt af det kreative bureau Lucky Generals og Amazons eget inhouse kreative team, D1.

Se med her: