Lørdag 26. juli 2014

Super Bowl varer hele året

23. jan 13 Kampagner Skrevet af Susanne Ingemann
0

Coca-Cola bygger i år et veritabelt social media game op forud for sit reklamespot ved den nært forestående Super Bowl-finale. Ideen har sjovt nok ligget i skuffen hos bureauet siden sidste års finale, hvor læskedrik-giganten valgte at lade de velkendte isbjørne repræsentere brandet.

Når en af verdens mest hypede sportsbegivenheder  - den årlige finale i amerikansk fodbold, kaldet Super Bowl – sættes i gang søndag den 3. februar, er det ikke kun spillere, managers og hold-ejere, der har store penge på spil.

Begivenheden er nemlig samtidig verdens (uofficielt) største reklame-udstillingsvindue, hvor virksomheder og brands som Pepsi, Coca-Cola, Ford, VW, Mercedes, Hyundai, Budweiser og mange flere kaster gigantbeløb ind i kampen om seernes opmærksomhed.

Denne gang ligger gennemsnitsprisen for et 30 sekunders spot under kampen, som i år vises på tv-stationen CBS, på op mod 20 millioner kroner

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.