I midten af februar lancerede QuickPot en onlinevideo baseret på et univers bygget op om fodboldlegenden Stig Tøfting.

Filmen lagde stærkt fra land på både Facebook og YouTube, og den har i alt opnået ganske imponerende 1,7 mio. visninger siden da.

Nu er QuickPot så i luften med den næste film i kampagnen, og forventningerne er naturligvis høje.

Det er endnu for tidligt at sige noget meget konkret om effekten af den første del af kampagnen, men QuickPots direktør, Steen Haugaard Fransen, mener at kunne se tegn på, at investeringen har "været fornuftig".

Han fortæller bl.a., at samarbejdet med Stig Tøfting og den markante online-tilstedeværelse har skabt masser af positiv omtale af virksomheden, og at det i sig selv har en værdi.

Han fortæller videre, at man internt i QuickPot har gjort en stor indsats for at forberede de 28 værksteder rundt om i landet på, at kunne håndtere den forventede trafik.

Det skal fand’me være i orden

Ét af QuickPots mål med kampagnen er at sætte nye standarder for, hvad forbrugerne kan forvente sig af et autoværksted.

Og det er klart, at et payoff som ”Det skal fand’me være i orden” forpligter. Men Steen Haugaard Fransen er ikke nervøs for at stille høje krav til sig selv og QuickPots medarbejdere.

- Vi har altid arbejdet hårdt for at kvalitetssikre vores arbejde, men vi har ikke være gode nok til at kommunikere det. Det gør vi nu, og ud over at være et vigtigt budskab til vores kunder, er det også med at ranke ryggen hos vore medarbejdere, og det er en positiv sideeffekt af kampagnen, siger han.

En tilfreds, fed due

Hos QuickPots reklamebureau, Fat Pigeon, er den kreative direktør Niels Peder Ravn en glad mand.

- Kampagnen outperformede allerede tidligt i forløbet vores egne forventninger, fortæller han og fortsætter:

- Det er vigtigt at huske, at denne kampagne kun giver mening inden for landets grænser. Set i det lys er 1,7 mio. visninger et brutalt tal. Nu er antallet af visninger selvfølgelig på ingen måde garanti for, at kampagnen har effekt, men vi véd, at publikum er glade for den første film, for folk ser med i 85 pct. af filmens længde.

Et kig indenfor på dækhotellet

I den nye film besøger Tøffe QuickPots dækhotel, og hvis du nogensinde har tænkt over, hvad dine sommerdæk egentlig laver i løbet af vinteren, får du svaret i filmen, som du kan se herunder: