Det relativt nystartede bureau Gorilla Media kom flyvende fra start med et viralt video-hit, der problematiserede, hvad danskhed egentligt er. Og hvordan vi taler om det.

Filmen, #JegErDansk, fik på kort tid over tre mio. visninger, et reach på over fem mio., og over 30.000 delinger på Facebook.

Nu vækker bureauet igen opmærksomhed på det sociale medie med en video, hvis fortælling atter en gang stikker kniven ind lige der, hvor fordommene om vores medmennesker stortrives.

Denne gang handler det ikke om danskhed, men om den barske dagligdag og virkelighed , der har fået hver tredje nydanske LGBT-person til at overveje selvmord inden for det seneste år.

Kunden turde ikke

Et budskab, der naturligvis skal spredes på den internationale kampdag mod homo-, bi- og transfobi.

- Vi har meget travlt siden lanceringen af #JegErDansk, og vi har fokuseret på at vokse forretningen. Vi lavede denne video, fordi der er brug for mere dialog omkring homoseksualitet og minoriteter, siger Alex Sabour, stifter og Creative Lead i Gorilla Media.

Han kan også fortælle, at videoen faktisk er er arbejde udført for en NGO, men de trak sig ud i sidste øjeblik, fordi de blev "bange".

- Videoen er for ægte, hvilket vi tager som et kompliment, og vi hjælper dem med lidt flere ideer. Som virksomhed er vi ikke bange. Mod er faktisk en af vores kerneværdier og vi laver det, vi tror på, slutter han.

Se videoen her: