I april lancerede Oister, der ejes af mobilselskabet 3, som omtalt en videreudvikling at sit velkendte reklameunivers for at styrke dette og distancere sig yderligere for konkurrenterne.

Og hvordan er det så gået?

Jo, efter lanceringen er Oisters reklamekendskab øget på både top-of-mind, uhjulpet og hjulpet kendskab. Samtidig øger Oister føringen ift. konkurrenterne.

Det er Frederik Jespersen, Head of Marketing hos Oister, selvfølgelig godt tilfreds med.

- Meningen med videreudviklingen af kommunikationsuniverset var at bygge videre på det fundament, som vores karakteristiske visuelle univers havde, og dreje det over i en retning, hvor det blev mere levende og giver os muligheden for at kommunikere andet end blot pakke og pris, siger han.

- Man skal huske på, at en af hovedingredienserne i Oisters succes ligger i, at man har skabt et solidt reklameunivers og været konsistent og tro mod dette i en lang årrække, fortsætter Frederik Jespersen.

Hvad kan Oister bruge dette momentum til?

- Først og fremmest giver det ro i maven om, at vi får relativ meget værdi for pengene, hver gang vi investerer i TV-TRP’er. Sammenligner vi med nærmeste konkurrent på reklamekendskabet, så indkøber de godt og vel dobbelt så mange TRP’er som os. Vi havde håbet på, at vi med lanceringen bibeholdt det reklamekendskab, vi havde før, så vi er meget tilfredse med, at det ligefrem er øget, siger Frederik Jespersen.

- Nu, hvor vi ved at det performer, kan vi rette fokus mod at give Oister-brandet mere kant og gennem storytelling og fortælle om os, slutter han.

Facts om det nye Oister-univers:

·      Annoncør: OiSTER

·      Reklamebureau: CO/PLUS

·      Animation: Reset

·      Instruktør: Jesper Rofelt

·      Producer: Nicolai Berthelsen

·      Østers’ stemme: Anders W. Berthelsen