Mere end 10.000 løbere og over 100.000 tilskuere deltog i Telenor Copenhagen Marathon søndag den 21.maj, og begivenheden var samtidigt startskuddet for en fælles udviklingsstrategi mellem løbsarrangør Sparta og Telenor.

Visionen var og er sammen at skabe verdens bedste digitale løbeoplevelse for både løberne og tilskuerne. Og SponsorPeople bidrog med strategien.

Til dette års marathon var det for første gang muligt at se den enkelte deltager løbe direkte ude på ruten fra fire livezoner, og det blev benyttet i stor i stil, viser de seneste opgørelser.  38.000 aktive app-brugere og 60.000 livefotos, som er vist over 2 millioner gange er nogle af de digitale tal fra Telenor Copenhagen Marathon.

Telenor byggede relationer til løbere og tilskuere

Telenor havde derfor toptunet deres netværk og opstillet en 22 meter høj ekstra mobilmast til at servicere alle tilskuerne og løberne i start- og målområdet.

– For os giver det rigtig god mening at sætte fokus på de digitale aspekter ved løbet, hvor Telenor som brand får mulighed for at gøre en reel forskel og opbygge en relation til løberne og tilskuerne – både ude på ruten og via de digitale platforme, forklarer Michael Gamst, Director of Brand & Marketing hos Telenor.

Telenor har dog ikke kun brugt partnerskabet med Sparta til at styrke deres brand image og øge kendskabsgraden, men også arbejdet med at involvere medarbejderne.  

– Udover at løfte vores brand til nye højder har partnerskabet med Sparta også vækket en masse følelser og stolthed blandt Telenors medarbejdere, samtidigt med at lysten til at dyrke motion er steget, slutter Michael Gamst, der også selv løb med i dette års udgave af Telenor Copenhagen Marathon.

Ét stærkt værdimatch

Samarbejdet mellem Sparta og Telenor er et godt eksempel på, hvordan partnerskaber kan skabe stor værdi på flere parametre, når brand og rettighed sammen udfordrer hinanden og aktiverer med fælles front.

– Involvering, engagement og et stærkt værdimatch er omdrejningspunktet for partnerskabet. Det viser på bedste måde, hvad du kan opnå med sponsormarketing, hvis du har modet til at gøre tingene anderledes og aktiverer rigtigt, siger Thomas Badura, direktør i bureauet SponsorPeople, der har samarbejdet med Sparta i næsten 10 år.

Og glæden ved partnerskabet er også til at finde hos Dorte Vibjerg, direktør hos Sparta:

– Hos Sparta er vi i tæt samarbejde med SponsorPeople og Telenor blevet udfordret til at arbejde innovativ med at styrke vores kommercielle platform. Det har været med til at positionere os på den internationale løbsscene og løfte niveauet på Copenhagen Marathon til fordel for alle.

Du kan høre Dorte Vibjerg, CEO hos Sparta, Michael Gamst fra Telenor og Thomas Badura, CEO hos SponsorPeople fortælle mere om partnerskabet, aktiveringen og de fælles ambitioner i videoen her: