Teleselskabet Telia har givet den grafiske identitet herhjemme en overhaling.

Eksempelvis er Telia-logoet skiftet til en lysere nuance af den lilla farve, Telia har brugt, siden selskabet i 2011 gik væk fra at bruge den særlige pink farve magenta.

Derudover er a’et i Telia blevet mere tydeligt, og stregerne på de velkendte ”Telia-sten” er blevet rettet ud.

- Alt i alt skal det gøre vores grafiske identitet mere tydelig. Derudover opererer vi fremover med en bredere farvepallette i de grafiske elementer, hvilket gerne skulle skabe en mere levende Telia-identitet, siger Magnus Olin, marketingdirektør i Telia.

Designbureauet Wolff Olins står bag den nye identitet, som fra i dag begynder at blive rullet ud i al Telia Danmarks above-the-line-kommunikation.

Ny tagline

Det gælder bl.a. i en reklamefilm, som Hjaltelin Stahl og Pegasus Production står bag, der går i luften i dag.

Her er det nye logo og den nye, bredere farvepallette meget synlig.

Det samme er en ny tagline: ”Mere at sige ja til”, der adskiller sig markant fra den tidligere: ”Livet kræver et godt netværk”.

Hvorfor skiftes det ud?

- Det er på mange måder et nyt Telia Danmark fra i dag. Den grafiske identiet er en del af det, og det samme er den nye tagline, der skal kommunikere at hos Telia, er der en masse af sige ja til, siger Magnus Olin.

Altså mindre teknologi-snak?

- Vi er stolte af vores netværk og af de mange produkter, vi har på hylden. Derfor taler vi også stadig om begge dele, men vores kerne USP er valgfrihed. At hos Telia er der en masse at sige ja til udover mobilabonnementet, såsom musik fra Spotify, underholdning fra HBO og mobilforsikring, siger Magnus Olin.

Den nye film bliver vist på tv fra i dag i en 45 sekunders version. Derudover er der lavet en 90 sekunders version til biografen. Filmen kører også på Telias sociale kanaler.

Se den nye film (90 sek. version) her:

Credits

Bureau: Hjaltelin Stahl

Produktionsselskab: Pegaus Production

Producer: Cille Silverwood

Creative Director: Nicolai Stahl

Creative Lead: Jabali Ravn

Client Service Director: Tobias Smidth-Fibiger

Senior Project Manager: Sarita Montenegro

Instruktør: Steven Brahms

Fotograf: Laust Trier Mørk