Telmore er faktisk et gammelt mobil-selskab i Danmark, men det gør jo ikke selskabet til en dinosaur. Men faktisk er den gamle tagline, ”det smarte valg”, igen kommet til ære.

Det vender vi tilbage til, for Telmore indleder fra i dag den største kommunikative offensiv i selskabets historie. Både hvad angår budget, anvendte kanaler og inddragelse af kunderne.

Men lidt historie først:

Telmore blev stiftet i år 2000, og fik hurtigt ry for at være ”det smarte valg” med konkurrencedygtige priser og udtalt grad af selvbetjening. Det fandt kunderne hurtigt ud af, og siden har selskabet fortsat den positive udvikling. 

Men konkurrencen er hård i et skræmmende taktisk marked, og jævnligt har konkurrenterne forsøgt at tage samme position som Telmore. Det er grunden til, at Henrik Lehman, marketingdirektør i Telmore, og hans team sagde:

–  Skal man klare sig i et omskifteligt marked, er det nødvendigt med nytænkning. 

Det smarte valg for kunden

Det kan enhver komme og sige, men det ser ud til, at selskabet mener det. Telmore lancerer nemlig i dag den største rebranding i nyere tid. 

Bredere målgruppe, nye farver og stærkere fokus på at levere den bedste samlede pakke på markedet skal fastholde selskabets image, styrke og kendskab og dermed appellere til en endnu bredere kundebase end hidtil. 

– Vi relancerer nu Telmore som ”det smarte valg for kunden” – vores oprindelige slogan. I 2000 var Telmore et modtræk til de store etablerede mobilselskaber, da vi var det første online-selskab, fortsætter Henrik Lehman. 

– Vi er nu klar til igen at indtage positionen som det smarte valg i mobilbranchen, da vi er førende på en lang række af de afgørende faktorer for kundernes valg af mobilselskab. Fx: bedste kundeservice, topunderholdning og landets stærkeste mobilnetværk i ryggen.

Her bør vi måske indskyde, at Telmore er et TDC-ejet selskab, og selskabet kører af samme grund ud til kunderne via TDC-masterne.

Fokus på kundens behov 

For det er netop de parametre – kundeservice, underholdning og mobilnetværkets styrker – som kunderne vægter højest. 

– Men foruden god kundeservice og et produkt, som virker, er konkurrencedygtige priser fortsat et af de parametre, kunderne lægger vægt på. Derfor er det afgørende at kunne levere den bedste samlede pakke til de kræsne kunder, uddyber marketingdirektøren. 

Derfor lancerer Telmore aldrig et produkt eller en service uden at være sikker på, at det er noget, kunderne efterspørger, samt at prisen er den rigtige. 

– I alt, hvad vi gør, er det kundens behov, som er vores primære fokus. Ellers ville vi ikke kunne overleve. Vi leverer den bedste samlede pakke, hvor data og telefoni indgår, og som også tilbyder adgang til ubegrænset underholdning for hele familien. 

– Vi har desuden bevis for, at vi har Danmarks bedste kundeservice, og vi giver kunderne adgang til landet bedste netværk. Alt sammen til en konkurrencedygtig pris, slutter Henrik Lehman. 

Telmores rebranding begynder i dag med en massiv TRP-investering på de største danske tv-stationer. Desuden ”erobres” Rådhuspladsen i København og Metroen. Outdoor og tv-reklamer er med andre ord bærende kanaler.

Flere ugers kampagnetryk, hvor image og kendskab skal løftes og cementere brandet, vil blive fulgt op med et tilsvarende hårdt og taktisk tryk på online-kanaler. Intet mobilselskab tør ignorere de skræddersyede taktiske budskaber.

Pris og produkt er trods alt parametre, ethvert mobilselskab skal have med i kommunikations-ligningen, hvis de vil overleve, ved de også hos Telmore.

Det er Nord DDB, der har skabt kommunikationen, og Help PR, der bidrager til at skabe opmærksomhed. Nord DDB vandt opgaven efter en pitch med fire andre bureauer.