Som beskrevet i slutningen af maj kører Dragsbæk-brandet Bakkedal i år – i kølvandet på sidste års julekalender-succes –  en såkaldt sommerkalender i juni måned.

Og det har vagt opsigt langt uden for Thy, hvor Dragsbæk hører hjemme.

500.000 visninger er det hidtil blevet til på Facebook, og 100.000 har deltaget i sommerkalenderen.

Og de 80.000 visninger står alene københavnerne for, mens nordjyderne er nået op på knap 135.000 visninger.

Med andre ord har Bakkedal endnu engang formået at sætte Thy på danmarkskortet ved hjælp af reklameuniverset ”Fra os i Thy".

Det rå rykker

Ifølge fremtidsforsker Louise Fredbo-Nielsen fra Future Navigator handler en del af denne succes om, at så mange danskere tørster efter "det autentiske og den rå og uslebne natur", som Thy har at byde på.

- Som thybo bliver man både glad og stolt, når så mange har lyst til at se på Thy og deltage i vores sommerkalender. Det er sjovt at se, at københavnerne er så vilde med Thy, mens vi Thyboer naturligvis både er glade og stolte over vores egn. Det afspejler sig jo i tallene, lyder det fra Lene Alkemade, Senior Brand Manager fra Dragsbæk, Bakkedal, i en pressemeddelelse.

Ved siden af de mange, som har kigget med på Bakkedals Facebookside, der har fået 6.000 likes på kort tid, så har Bakkedal haft 70.000 besøgende på hjemmesiden, hvor der også er blevet åbnet låger i sommerkalenderen.

Bag lågerne er der naturbilleder fra Thy taget af lokale hobbyfotografer.

Effektiv konkurrence

Deltagerne kan hver dag i juni være med til at navngive dagens billede, og der bliver trukket lod om lokale præmier blandt dem, der deltager i sommerkalenderen.

Det kan fx være kroophold, naturoplevelser i Thy eller lokale specialiteter. Der er også tre gange 15.000 kr. på højkant til sommerophold i Thy.

- Det er en fornøjelse at opleve opbakningen lokalt med hensyn til at sætte Thy på landkortet. Over 30 samarbejdspartnere har sponsoreret præmierne og glæder sig til, at de bliver indløst af mennesker fra hele landet, som gerne vil opleve Thy, siger Lene Alkemade.

Twentyfive & Thirty er bureau på sommerkalenderen.

Du kan åbne en låge hver dag i juni på Bakkedals hjemmeside og følge med i kampagnen på Facebook.