I år runder Tivoli et skarpt hjørne aldersmæssigt, og det skal naturligvis fejres. Det sker på et utal af måder, bl.a. med storslåede parader gennem Carstensens 175 år gamle Have hen over sommeren.

På kommunikationsfronten sker der også ting og sager, bl.a. er en ny onlinefilm, hvor Tivoli sammen med reklamebureauet &Co. har sat sig for at bevise, at alder bare er et tal, lige gået i luften.

Heri slås det fast, at man aldrig er ældre, end man føler sig, hvilket spiller fint sammen med Tivolis velkendte slogan: ”Altid som aldrig før”.

- Tivoli fylder jo 175, men Haven har et ungt sind, så da &Co. præsenterede os for idéen til jubilæumsfilmen, syntes vi, det var den rigtige måde at kommunikere Tivolis jubilæumsår på. Det er en glad og livsbekræftende historie, siger Michala Svane, Vice President Sales and Marketing i Tivoli.

Pensionister udsat for fire G

I filmen følger man en række medborgere fra det grå guld-segment, der leger sig gennem Tivolis mange forlystelser. Hos &Co. er kontaktchef og partner Thomas Christenson også begejstret for filmen.

- Allerede da vi castede, blev vi bekræftet i, at der er masser af gang i det grå guld, siger han.

- De fleste ville gerne prøve de vilde forlystelser, og vi var selvfølgelig nødt til at få dem gennem et lægetjek, inden de for eksempel kunne prøve Dæmonen, som påvirker folk med fire G, men der var ikke nogen, der ikke bestod – og et par af dem er altså godt oppe i årene, fortsætter Thomas Christenson.

Filmen – der er gået i luften online og snart kører i en kortere version i biografsale landet over – er instrueret af Casper Balslev og produceret af New Land.

Det kreative team bag filmen er Art Director Rune Petersen og tekstforfatter Johan Køhler.

Se med her: