Dæk- og autoservicekæden Euromaster Danmark, der ejes af franske Michelin, har indgået et toårigt samarbejde med den danske Le Mans-legende Tom Kristensen.

I 2016 og 2017 skal han være med til at udbrede budskabet om vigtigheden af dækvalg og -håndtering i forhold til bl.a. sikkerhed, økonomi og kørselsbehov.

Tom Kristensen er i forvejen testkører for Michelin, og for Euromaster er han den rigtige mand at samarbejde med for at øge kendskabet til dæksikkerhed, mener Euromasters salgsdirektør Poul Riberholt:

- At Tom som testkører er en vigtig del af Michelins dækudvikling er helt i tråd med, at vi gerne vil understrege, at den ekspertise og viden, vi leverer til vores kunder, rent faktisk har stor betydning både for deres sikkerhed og deres brændstoføkonomi, siger han.

Og hovedpersonen selv ser frem til samarbejdet med Euromaster:

- I motorsport spiller dækkene en afgørende rolle, men det er mindst lige så vigtigt, at man er en del af et vinderhold, hvor ingen kan undværes. Det er den team spirit, jeg oplever hos Euromaster. De sætter en ære i yde den bedste rådgivning til deres kunder, og jeg kan genkende meget af den faglige stolthed og den holdkultur, jeg er vant til fra motorsporten, siger Tom Kristensen, der har nappet ikke færre end ni sejre i 24-timers-løbet på Le Mans - seks i træk i perioden 2000-2005. Begge dele er rekord.

På flere platforme

Hos Euromaster Danmark fortæller marketingchef Lene Lodberg, at kampagnen kommer til at køre på en række forskellige platforme - herunder print, online, radio, outdoor og SoMe.  

- Tom Kristensen bliver ”den røde tråd” i al vores kommunikation i de kommende to år, både i retail og B-to-B. Og så har alle vores centre fået en startpakke med POS-materiale, så det er en ret omfattende satsning hos os, siger Lene Lodberg.

Eksternt har Euromaster til kampagnen samarbejdet med 727 og med Johnsen Graphic Solutions i Grenå.

Det er altså en rent dansk kampagne?

- Det er det. Men jeg kan da godt afsløre, at Euromaster i Storbritannien og Frankrig følger nøje med i, hvordan det går. Og jeg ved, de kigger lidt misundeligt på os, fordi vi har en dansk ”local hero” i Michelin-regi, som vi nu er lykkedes med at lave en dansk aftale med. Alle kan i princippet lave celebrity-kontrakter, men det er ikke altid produkt og person passer så godt, som det gør her. Tom Kristensen ved jo hvad han taler om, når det gælder vores produktlinjer.

Er kontakten kommet via Michelin?

- Vi har fået en del Tom Kristensen-materiale fra Michelin, men ellers er kontakten foregået via Toms agent, siger Lene Lodberg.

Euromaster Danmark har hovedkontor i Skanderborg og 35 centre fordelt over hele landet. Kæden er et datterselskab i den Michelin-ejede dæk- og autoservicekæde, Euromaster, med over 2.300 centre fordelt på 17 europæiske lande.