På toppen af det kommercielle danske tv-marked troner TV 2, men MTG og Discovery er der også, og i sidste uge præsenterede de i fællesskab et nyt annonceprodukt, Big Double.

Det skal få flere annoncører til at se i deres retning, når de vælger, hvor deres næste tv-kampagne skal køre.

Det primære salgsargument er, at annoncører nu får mulighed for øget dækning ved annoncering på tværs af tv-selskabernes seks største kanaler: TV3, TV3+, TV3Puls, Kanal 4, Kanal 5 og 6’eren.

Produktet åbner med andre ord for såkaldt ”roadblocking”, og Big Double skal give mulighed for højere dækning i den kommercielle P21-50, som det nye produkt lanceres til.

En attraktiv målgruppe

Målgruppen er interessant på grund af deres høje hustandsindkomster, ligesom dens forbrug er højere i flere forbrugskategorier end gennemsnittet.

Sidst, men ikke mindst, er forbrugere i denne målgruppe mindre loyale over for brands end de øvrige, og de kan derfor flyttes til nye brands. Fx via tv-reklamer.

Prisen for Big Double er 20 pct. højere end det, annoncøren betaler på grundlag af sin årsaftale.

Et nybrud på markedet

Både MTG Danmark og Discovery Networks glæder sig over det nye annoncesamarbejde.

- Dette samarbejde mellem os og Discovery Networks er opstået af ønsket om at skabe det stærkeste produkt i markedet for annoncørerne, lyder det fra Lars Mossing, Vice President Channels, MTG Danmark, i en pressemeddelelse.

Han bakkes op af Kasper Kryger, Vice President Ad & Affiliate Sales, Discovery Networks Danmark.

- Big Double er et offensivt nybrud på det danske annoncemarked. Og derfor passer produktet også perfekt til vores mind-set og tilgang til tv-annoncering. Vi tror på, at den i forvejen meget høje effekt af tv annoncering bliver styrket yderligere ved at tænke nye tv formater. Det forsøger vi løbende med afsæt i diverse sponsormuligheder, digitale formater og nu altså også Big Double-samarbejdet med MTG, siger han.

Er det et godt tilbud?

Jakob Olsen, Head of Brodcast hos IUM og Mediabrands, har set på det nye produkt, og han hilser det velkommen.

Er det godt nyt for annoncørerne?

- Hvorvidt det er attraktivt eller ej, er 100 pct. afhængig af den enkelte kundes øvrige vilkår og målsætninger. Desuden har det generelle kanalmix på kundens kampagne stor indflydelse på, om der kan skabes en mer-dækning, der kan godtgøre en mer-betaling på MTG & Discovery på 20 pct., siger han.

 - På tværs af markedet vil jeg mene, at det er en fair betragtning at sige, at det umiddelbart er en høj premium at betale, fortsætter han og fortæller, at IUM og Mediabrands - så vidt muligt - vil teste Big Doble på deres kampagner i maj måned og herefter vurdere effekten for den enkelte kunde.

MTG og Discovery åbner for booking af Big Double den 28. marts på en særskilt online-platform til deres maj-bookinger 2017.