Er der noget, OK er kendt for ud over deres mange tankstationer, så er det benzinselskabets kække og populære reklamefilm på tv, der gentagne gange har vist, hvor grelt det rent faktisk står til med økonomien i dele af forenings-Danmark.

Nu er OK så i luften med en kampagne, der skal gøre opmærksom på, at benzinselskabet – via OK Puljen – hvert år uddeler 20 portioner af 5.000 kr. til de klubber og foreninger, der samler flest likes på Facebook.

Dertil kommer en ”kreativ pris” på 10.000 kr., der uddeles af en dommerkomité fra OK.

Kampagnen foregår altså primært på sociale medier samt OK’s 660 tankstationer, der er spredt ud over det ganske, danske land.

- De forrige år har været en stor succes. Klubberne og foreningerne er virkelig gået ind i konkurrencen med liv og sjæl, siger Ole Kjeldgaard, marketingchef hos OK.

OK: Nu også med onlinevideo

Mogens Kristensen, strategisk direktør i OK’s reklamebureau Agency Spring, fortæller, at partnerne som et ekstra tiltag i forbindelse med dette års kampagne har valgt at lave en onlinefilm, og det er den, denne historie handler om.

Her skildres en bowling-klub, der absolut ikke går ned på udstyr og er ufatteligt fede. Underforstået: De har fået penge fra OK Puljen.

- Vi ved, at videoformatet kan være ekstremt effektivt på sociale medier – ikke at det kan komme som en nyhed for særligt mange. Og OK var lydhøre over for idéen for at skabe endnu mere opmærksomhed omkring OK Puljen, siger han.

Han bakkes op af Mads Mikkelsen, kreativ direktør på Agency Spring.

- På mange måder er det jo en gave at få, at man ikke nødvendigvis skal forholde sig helt så skarpt til sekundantallet som på tv. Det giver større frihedsgrader til det kreative, men kræver også, at vi fra starten af filmen får seernes interesse fanget, siger han.

- Og den frihed har vi taget os, fortsætter han og suppleres af Michael Paterson, der også er kreativ direktør i Agency Spring.

- Filmen er velkendt OK territorium rent kreativt – og så alligevel ikke helt, siger han.

M2 Film har eksekveret

Eksekveringen har M2Film med Jan P. og Rasmus Pilgaard stået for. Pilgaard har instrueret og også fundet det utroligt fængende rapnummer af Only Won – Jun Bay hedder det – som udgør lydsporet i filmen.

- Det har været en gave at arbejde med manuskriptet fra Agency Spring. Og med det fede cast af personer blev det til en fest. En fest, som jeg er stolt af at have været med til, og som jeg synes, man kan fornemme gennem billederne og lyden, siger han.

Jan P. mener, at onlinefilmen bringer noget nyt til brandfortællingen om OK.

- Jeg synes, den nye film bidrager med noget nyt. I princippet ”taber” den lokale klub, hvilket hidtil har været et no-go, siger han og suppleres af Mads Mikkelsen:

 - Musikken hjælper os til at gå ud på en ”high note” og med et smil på læben alligevel. De skal nok klare sig – som de altid gør i OK-universet, slutter han.

Kampagnen forløber over de næste 10 uger og gør dig selv den tjeneste at se filmen her:

CREDITS:

Reklamebureau: Agency Spring

Strategisk direktør: Mogens Kristensen

Kreativ direktør: Mads Mikkelsen og Michael Paterson

Produktionsselskab: M2Film

Producer: Jan P.

Instruktør: Pilgaard

Produktionsleder: Line Jonasson

DOP: Kenneth Svanborg