I morgen går Danmark shop-amok i tilbud. Den nyligt sammensatte konstellation ”Brugskæderne” – Kvickly og SuperBrugsen – går mod strømmen.

På denne dag, hvor mange danskere ofte drøner rundt og køber ind alene, opfordrer kæden til, at vi investerer i hinanden og gør noget sammen, som skaber værdi og glæde.

Budskabet i kampagnen er: ”Invester din Black Friday i dem du holder af”.

På landsplan ventes Black Friday og den efterfølgende Black Monday at øge trafikken ned til de fysiske butikker og til de mange sites med 30 pct., spår konsulenthuset Impact.

Om Brugskædernes tiltag siger marketingchef:

– Jeg ved godt, at vi kan blive skudt i skoene, at vi jo selv poster tilbud ud hver eneste dag. Men det skal ikke forhindre os i at ville huskes for noget andet og mere. At komme med en god idé, som kan inspirere. Vi ved jo, at familierne i Danmark generelt har for lidt tid sammen, lyder det fra Martin Dalsgaard Andersen.

Vild med hinanden – ikke med tilbud

Martin Dalsgaard Andersen fortæller, at Brugskæderne i dagens anledning også har sat en konkurrence på højkant, hvor man kan vinde et års danseundervisning med én, man holder af. Og at kæderne har sammensat tre menuer, som man kan vælge mellem til hygge foran TV’et.

– Og de er på tilbud. Man kan sige, at målet helliger midlet, slutter han.

Det er Brugskædernes lead bureau, Konstellation & Republica, som står bag kampagnen, og kontaktchef Rikke Lerhøj udtaler:

– Det har været rigtig sjovt at arbejde med et koncept, som skulle være en øjeåbner til os alle, om at nyde, snarere end alle de gøremål og tilbud, som kan få os ud af fokus og væk på det, som virkelig har værdi – hinanden.

Udover en film, som skal køre viralt, er der udarbejdet en landsdækkende printkampagne og en til lejligheden udfærdiget tilmeldeformular til  en konkurrencen om et års danseundervisning på vinddans.dk.

Se filmen her: