TV 2’s ungdommelige søsterkanal ZULU lancerede i går en ny brand-identitet, der er udviklet og produceret internt i Danmarks største kommercielle mediehus.

- Den nye brand-identitet står fast på sin originale og uforudsigelige kerne, men giver i højere grad end tidligere mulighed for at favne den bredere vifte af indhold, som ZULU er i gang med at introducere, lyder det fra Sune Roland, kanalchef for TV 2 Networks, i en pressemeddelelse.

I arbejdet med den nye identitet har ZULU set nøje på identitetens grundelementer. Det vil sige logo, farver, typografi, den velkendte ZULU-kriger, speak, musik og lyd.

Samtidig er der udviklet nye elementer, som skal sikre, at ”ZULU fortsat er et slagkraftigt og vitalt brand”.

- ”Original siden 2000” er afsættet for identiteten. For er der noget, ZULU kan påberåbe sig, så er det originalitet. Samtidig er det afgørende, at ZULU kan flytte sig med tiden og nå nye målgrupper, siger Sune Roland.

ZULU-kriger i 3D

Det betyder bl.a., at ZULU’s velkendte logo med de fire cirkler bevares, dog med en lille opdatering.

ZULU's bærende brand-farve bliver fremover pink, hvilket skal gøre ZULU let at skelne fra alle de andre tv-stationer derude.

Dertil kommer at ZULU-krigeren i det nye design er blevet moduleret i 3D og nu kan aktiveres i en lang række nye sammenhænge.

Det betyder, at han ikke længere bare kan hoppe, men også tale, kysse, danse, springe, steppe, bukke, neje og sågar dyrke sex. Kun fantasien sætter grænser.

Der er ydermere udviklet visuelle elementer, der kan være med til at skrue op eller ned for galskaben og samtidig iscenesætte nye tematikker på ZULU.

Det sker via såkaldte wallpapers, der er tapeter i ZULU's brandunivers, som kan antage mange forskellige udtryk alt efter behov. Samtidig har ZULU udviklet et ”doodle”-alfabet i form af en lang række håndtegnede elementer.

Endelig har ZULU-brandet også fået en lydmæssig overhaling. Det har resulteret i en ny speaker samt en ny musik- og lydside.