Courses tabs (CT)

  • Kampagne booster bio-gigant

    En kampagne, målrettet medarbejdere i 32 lande, har som bonus-gevinst givet den danske bioscience-virksomhed Chr. Hansen vigtig ekstern effekt. Nørgård Mikkelsen står bag.

    16. august 2017
  • Derfor bruger Carlsberg droner

    I går gik Carlsberg i luften med en ny global kampagne signeret det danske bureau Yellow Advertising, hvor historie og nutid smelter sammen i et univers, der bl.a. byder på en drone-oplevelse. Her kan du læse om tankerne bag.

    16. august 2017
  • Google har det bedste image

    Google topper YouGov Brandindex’ første globale image-ranking. Herhjemme topper Lego målingen, dog skarpt forfulgt af Rema 1000 og Arla-varemærket Lurpak.

    16. august 2017
  • En drone og en Carlsberg, tak

    Reklamebureauet Yellow står bag en ny global kampagne for Carlsberg, der bl.a. byder på en virtuel dronetur i forbindelse med bryggeriets 170 års fødselsdag.

    15. august 2017
  • Fleggaard-komik hitter på YouTube

    Fem ud af de 10 mest sete reklamevideoer på YouTube i 2. kvartal er fra Fleggaards content-serie med Casper Christensen i hovedrollen. Listen toppes af en Nederen Forældre-video fra Rådet for Sikker Trafik.

    15. august 2017
  • Mere håndværkerhumor fra Bosch

    Ny kampagne fra Bosch, signeret Patchwork, benytter humoren for at ramme håndværkere med budskabet om et nyt, trådløst multicutter-værktøj. Kampagnen rulles ud online i de fire nordiske lande. Se filmen her.

    15. august 2017
  • Rambukken 2017: Her er shortlisten

    Juryen har skilt fårene fra bukkene, og det er blevet til 48 shortlister fordelt på otte kategorier ved dette års Rambuk. To bureauer skiller sig ud med hver seks finalepladser. Se hele shortlisten her.

    15. august 2017
  • Carlsberg – nu med tyttebær

    Ny food festival-øl er brygget af en nordisk trio bestående af E.C. Dahl i Trondheim, Nya Carnegiebryggeriet i Stockholm og Husbryggeriet Jacobsen i Valby. Og så er den lyserød…

    14. august 2017
  • VW skruer op for fodbolden

    Volkswagen er ny sponsor for UEFA’s slutrunder. Bilgiganten vil bl.a. bruge sponsoratet som kommunikationsplatform til lanceringen af elbilen I. D. 

    10. august 2017
  • Noa Noa sætter stærk dagsorden

    En utraditionel brand-revitalisering - signeret Very - har i dén grad bragt mode-brandet Noa Noa på danskernes læber. Konceptet ”Wear Your Story” landede i går også på DR’s Aftenshow. Se indslag og ny kampagnefilm her.

    10. august 2017
  • Sportsbrand vil bevæge verden

    Asics er i luften med sportsbrandets vigtigste markedsføringsinitiativ i 25 år. Et nyt globalt budskab, der skal få os alle til at bevæge os noget mere, skal gøre brandet synonymt med meget mere end løbesko.

    10. august 2017
  • Video skaber reklameeffekt

    Online-video er en nøglekanal, når det gælder om at skabe reklameeffekt. Det viser en analyse af årets Creative Effectiveness-kampagner ved VM i reklame i Cannes.

    09. august 2017
  • Bureaufolk hitter med golf-app

    To erfarne reklamefolk – en planner og en AD’er – er ved siden af deres normale bureauliv gået i luften med en ny golf-app udviklet i samarbejde med Dansk Golf Union. Og den er kommet stærkt fra start.

    09. august 2017
  • UNICEF vælger SoMe

    FN’s børneorganisation UNICEF samarbejder med Splay om at involvere danske børn og unge. En række influenter trækker læsset, når et stort indsamlingsshow den 20. august fyres af live på sociale medier.

    09. august 2017
  • Er der udbrudt krig i København?

    Robert/Boisen & Like-minded og Amnesty International har rullet Aleppos virkelighed ind i Københavns sommeridyl. Bussen er seneste skud i Out of Home Media Challenge - og har allerede vakt international opmærksomhed.

    08. august 2017
  • The Mountain i dansk reklame

    Dansk-islandsk iværksætter-projekt får reklamehjælp af den verdensberømte Game of Thrones-figur Sir Gregor Clegane – aka The Mountain – til at præsentere et nyt alamsystem.

    08. august 2017
  • Carlsbergs bureau har travlt

    Markedet for specialøl vokser, og derfor sætter Carlsberg fut under kommunikationen. Det betyder, at bureauet bag, Montdor, har travlt. Carlsberg Selection og Semper Ardens skal re-vitaliseres.

    07. august 2017
  • B&O Play til kamp mod Alzheimer

    Et nystartet projekt sætter for alvor ord og handling på B&O Plays purpose om at hylde musikkens evne til at skabe følelser. Ideen kommer oprindelig fra SeLigeMig, og den tilhørende film er instrueret af Jeppe Kolstrup via New Land.

    04. august 2017
  • Lyt til visdommen

    FREDAGSFILM: To erfarne 4. klasse-elever funderer i denne interessante reklamefilm for et amerikansk brand over, hvor let nutidens børn egentligt har det. SE MED HER

    04. august 2017
  • Mindsets eats Big Data strategy

    En succesfuld Big Data-strategi og transformation i en tid præget af Digital Darwinisme starter altid med lederens mindset, og hvorfor beslutninger aldrig er data-drevet, lyder det i en ny bog. 

    04. august 2017