Courses tabs (CT)

  • Rambukken holder fanen højt

    Flere forskellige bureauer, bureautyper og -samarbejder har sendt cases ind til Rambukken '17. Samlet er der tale om en stigning i antallet af indsendelser i forhold til gennemsnittet, men sidste års rekord får lov at stå lidt endnu.

    07. juli 2017
  • Flotte priser til unge kreative

    Fire unge teams fra DMJX Kreativ Kommunikation og et ditto fra Reklamelinjen kunne i går aftes gå på podiet ved D&AD New Blood-prisfesten i London og modtage deres blyanter: En Yellow, to Graphite og to Wood blev det til.

    07. juli 2017
  • Kampagne hylder skandinavisk arv

    Danske Unidrain står bag en række nye reklamefilm, der skal sætte fokus på skandinaviske fortællinger fremfor hårde facts. Vnr.TV står bag filmene – se med her.

    06. juli 2017
  • Danske cases i kreativ finale

    Fire danske finalepladser er det blevet til ved den internationale kreative prisfestival Cresta Awards. To til en i forvejen prisvant case – og to til en ny og mindre kendt case.

    06. juli 2017
  • Stærke fortællinger fra Telia

    Bruno Hansen, lam fra livet og ned og dobbelt verdensmester i handicapsurfing, er en af fire centrale personer i Telias nye univers. Fordi virkeligheden sommetider overgår alt. Hjaltelin Stahl er bureauet bag kampagnen.

    04. juli 2017
  • Mor, jeg ønsker mig en slange

    Renault er i luften med en ny kampagne, der skal hjælpe børnefamilierne med at tale bedre sammen. Kampagnen er udviklet af Edelman Deportivo i Sverige i samarbejde med Primetime, som er bureau for Renault i Danmark. Se med her.

    04. juli 2017
  • Advice brander ny attraktion

    Vestjyllands nye turistattraktion – museet med det specielle navn TIRPITZ – har netop slået dørene op. Bag navn, visuel identitet, website og marketingstrategi står Advice.

    03. juli 2017
  • Til kamp mod den hårde tone

    En ny kampagne fra Gonzo Media og Lenovo skal bekæmpe den hårde tone i gaming. Kampagnen blev for nylig kickstartet med en prank, der testede temperamentet hos fem af Danmarks største YouTube-gamere. Se med her.

    03. juli 2017
  • God sommer

    Vi takker alle vore gode og inspirerende læsere for et dejligt forår. I har bidraget til, at vi har vækst på vores site, og det er vi taknemmelige for. Men i juli holder nyhedsbrevet sommerferie, og vi er tilbage til august.

    30. juni 2017
  • Glædelig sommer…ikke?

    Rusk-og-Kulde Festivalen fik forældre-klø, og KiM’s røg ind i en chokoladefarvet shitstorm. Nyd reklamemanden og tekstforfatteren Carmichael Billingsley illustrative apropos’er til stort og småt fra årets første halvdel.

    30. juni 2017
  • Talende østers løfter mobil-brand

    En relancering af mobilselskabet Oisters velkendte reklameunivers, det med talende Østers, har givet pote på stort set alle KPI'er. Bureauet bag er CO/PLUS.

    30. juni 2017
  • Byggemarkeds-gigant skifter navn

    Milliardforretningen DT Group, tidligere Danske Trælast, der blandt andet rummer byggemarkedskæderne Stark og Silvan, skifter navn til Stark Group. Det skyldes ikke mindst Stark-brandets styrke på nordisk niveau.

    30. juni 2017
  • Lufthavns-kampagne rammer plet

    I en ny kampagne fra Københavns Lufthavn, ”The Airport Battle Is On”, dyster en skuespiller og en fotomodel om, hvem der kender de rejsende bedst. Hjaltelin Stahl og PHD står bag, og allerede nu viser kampagnen fine resultater.

    30. juni 2017
  • Bolia tæt på prestigefuld pris

    Alle shortlister ved Euro Effie Awards 2017 – EM i reklame-effekt – er nu offentliggjort, og danske Bolia og UncleGrey er i år eneste finalister i den svære Long Term-kategori.

    29. juni 2017
  • Nu går der sport i den igen

    Et af danskernes favorit-mærker, Faxe Kondi, holder olympiske lege i sjove lege, og sætter fokus på alles ret til at være bedst til noget. Under sloganet "Når der går sport i den" lægger Faxe Kondi (igen) op til fri leg med et helt univers på Faxekondi.dk.

    29. juni 2017
  • Dansk børnetøj hitter globalt

    Den bare to år gamle børnetøjsplatform Vigga, der leverer økologisk børnetøj fra forbruger til forbruger via et abonnementskoncept, gør sig lige nu bemærket uden for landets grænser. Fornylig var BBC på besøg. Se med her.

    28. juni 2017
  • Rockwool i ny global satsning

    En ny global marketing-aktivitet - #ModernLiving - skal give Rockwool-brandet en aktiv stemme i debatten om bl.a. bæredygtighed og byplanlægning. Kampagnen bygger bl.a. på en anderledes influencer-model og er skabt i samarbejde med Vertic.

    28. juni 2017
  • Kæk kendis skal sælge kosttilskud

    Alexandre Willaume er blikfang i en ny kæk reklamefilm for kosttilskuddet VitaePro, der er spækket med reklameklicheer. Se med her.

    27. juni 2017
  • Help a Dane kampagne vender hjem

    Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden lancerede en af årets mest opsigtsvækkende kampagner, da Mikael Bertelsen udsendte en bøn til danskernes foretrukne rejsemål: Hjælp en dansker i solen. &Co var bureauet bag.

    26. juni 2017
  • Thy’sk sommerkalender hitter

    Det smørbare produkt Bakkedal hitter med en sommerkalender, som er bundet op på reklameuniverset "Fra os i Thy". 100.000 danskere har nu deltaget i konkurrencen.

    26. juni 2017