Courses tabs (CT)

  • Globalt hit har fået en to’er

    Forsman & Bodenfors-filmen ”Chinese Marriage Market Takeover” for hudpleje-brandet SK-II lagde sidste år verden – og en del internationale awardshows – ned. Nu er efterfølgeren med titlen ”The Expiry Date” i luften.

    22. juni 2017
  • Du skal gøre dine kunder til fans

    Den digitale transformation sender flere chokbølger gennem mediernes reklameunderstøttede forretningsmodeller i de kommende år. Mere brug af Direct Marketing og fokus på kundeoplevelser – der skaber loyale fans – kan generere ny omsætning i stedet, spår PwC i ny rapport.

    22. juni 2017
  • Nu handler det om øjeblikket

    Lad dig ikke forføre af alle de nye smarte gadgets, tjenester og marketing-muligheder, den digitale transformation byder på. Det handler ”blot” om at fange forbrugerne digtalt i de øjeblikke, hvor de er klar til dialog, lyder rådet til marketingchefen.

    22. juni 2017
  • SF og Bolia i europæisk elite

    SF´s kække outdoor-kampagne Trump-bussen er blandt de få, der er med i finalen ved årets Euro Effie Awards, hvor Europas mest effektive kampagner hædres. Også Bolia er med. I begge tilfælde er UncleGrey bureauet bag.

    21. juni 2017
  • Forsvars-kampagne ramte plet

    På godt to år har rekrutteringsindsatsen over for en svært tilgængelig målgruppe sikret Forsvaret tæt på en fordobling af antallet af ansøgere til de nye officersuddannelser. Bag den effektive kommunikation står Ogilvy og MediaCom.

    21. juni 2017
  • Camping-brand hitter med kampagne

    Camping-brandet Vacansoleil  boostede salget betydeligt i kølvandet på en kampagne, der kombinerede TV, digital outdoor og sociale medier, og nu gentages succesen. Faber x Bækdal er bureauet bag.

    21. juni 2017
  • Alle kan sælge til kineserne

    Kvalitetsbevidste kinesere elsker nordiske brands, men man behøver ikke være Pandora eller Lego for at markedsføre og sælge sine varer online i Riget i Midten. Det sørger danske Ehubnordic for.

    21. juni 2017
  • Hospitalsklovne vælger bureau

    Danske Hospitalsklovne, der spreder glæde blandt børn på landets hospitaler, har vokseværk. Og efter nogle ekspansive år er de nu ude med en ny kampagne forud for deres ”Spred Glæde dag 2017”. Kommunikationsbureauet København er bureauet bag. 

    20. juni 2017
  • Så kom marketing på dagsordenen

    En velbesøgt debat om den kommercielle kommunikations bidrag til Danmarks vækst vakte fredag opsigt ved Folkemødet på Bornholm.

    19. juni 2017
  • Så er det her: Fadølspartiet

    Salget af fadøl falder, og problemerne tårner sig op. Der må handles. Før det er for sent. Derfor har stærke kræfter nu stiftet et nyt parti – Fadølspartiet – i samarbejde med Wibroe Duckert & Partners. Se partiets opråb til det danske folk her.

    16. juni 2017
  • Find nu din indre Spies…

    Spies Rejser er i luften med en ny content-kampagne, hvor Emil Thorup jager sin ”indre Spies”. Agenda Group er bureauet bag den interessante kampagne, som Marvin Entertainment har produceret den tilknyttede webisode til.

    16. juni 2017
  • Grill-brand hitter med skrabe-spil

    En kampagne i form af et digitalt skrabespil gav grilldistributøren Cobb en konverteringsrate på intet mindre end 34 procent. "Og så var det endda meget nemt", lyder det fra den ansvarlige.

    15. juni 2017
  • Eksperimentet sejrede sig ihjel

    De store purpose-fortællinger som fx ”DNA Journey” og ”Alt det vi deler” har fået et par frække fætre. Interflora og DR3 gør grin med genren, sig selv, og får alligevel positiv opmærksomhed blandt forbrugerne.

    15. juni 2017
  • International hæder til Rødovre

    Shoppingcenteret Rødovre Centrum holder sig som regel ikke tilbage, når det gælder opfindsomme marketing-påhit. Nu hædres indsatsen med tre internationale priser.

    14. juni 2017
  • Værsgo: Flyt ind i kontroltårnet

    Ferieboligportalen HomeAway er i luften med en kampagne, der giver mulighed for at rykke ind i en eksklusiv lejlighed i noget usædvanlige omgivelser – kontroltårnet i Stockholm Arlanda lufthavn.

    13. juni 2017
  • Kulturen spiser strategien

    Digitalisering begynder ikke med teknologi, men med kulturen, mente Jill Dyché fra SAS Institute, der var den ene af to keynote-speakere til en event om digital transformation og marketings rolle.

    13. juni 2017
  • Årets Roskilde-øl er...orange

    Husbryggeriet Jacobsen har brygget en ny øl til Roskilde Festival – en India Pale Ale. Navnet er af flere årsager Jacobsen Orange 17 – og det er den. Orange. Se bare her.

    12. juni 2017
  • Gylden herre i front for dansk lyd

    En global kampagne fra Dynaudio har den britiske musiker, DJ og producer Goldie i front som brandambassadør. I tilgift byder strategien på influencers fra seks forskellige lande – herunder en dansk profil. The Orbit Agency står bag.

    12. juni 2017
  • Out of Home: Mazda rykker programmatisk

    Out of Home (OOH) er vokset ind i den digitale æra, og Mazda bliver den første annoncør herhjemme til at afvikle en kampagne programmatisk på mediet. OOH-ekspert fra Mindshare er begejstret.

    12. juni 2017
  • Kan marketing forløse Danmarks vækstpotentiale?

    …næppe som eneste værktøj, men anvendt rigtigt er markedsføring et potent værktøj, lyder det bl.a. fra Dansk Markedsføring i denne klumme forud for en paneldebat om emnet på årets Folkemøde.

    12. juni 2017