• Møbelkæmpe har spil-succes

    Digitale spil-kampagner af den hjemmelavede slags er blevet et hit for IDdesign. På et år har en mio. danskere leget med - og sikret brandet 800.000 deltagelser. Softwarehuset Lead:famly har udvilket "gør det selv"-værktøjet.

    20. november 2017
  • Hvad sker der Black Friday?

    Black Friday 17: Her kommer nogle aspekter, detailhandlen og deres bureauer bør holde øje med i år. Michael Ingemann fra Mediabrands kigger frem mod fredagens indkøbs-tsunami, der måske alligevel ikke slår alle rekorder.

    20. november 2017
  • Julefilm fra Føtex rammer plet

    Føtex slår den emotionelle tone an med historien om en fantasifuld lille pige og rensdyret Rollo – og det har ramt danskerne lige i hjertekulen. Wibroe Duckert & Partners er bureauet bag filmen og Nobody har produceret. Se med her.

    17. november 2017
  • Intensiv dag mellem stor romantik og big data

    Omkring 600 marketingfolk fulgte konferencen Digital Copenhagen, hvor talere fra ind- og udland satte fokus på de digitale tendenser – ikke mindst data i markedsføring. Hør fra tre af gæsterne her.

    17. november 2017
  • Opel udfordrer native formatet

    En portrætserie om moderne lederskab er gået i luften på politiken.dk. Det tyske bilmærke Opel har betalt kommunikationen, som UncleGrey i samarbejde med Politikens in-house nativeafdeling står bag. Læs om tankerne bag her.

    17. november 2017
  • 3 integrerer salgskanalerne

    Teleselskabet 3 er i gang med en digital transformation, der skal strømline e-handel og butikshandel, og det skal det nye koncept ”click and collect” sætte yderligere skub i.

    17. november 2017
  • Her er Epica-Grand Prix’erne

    Dove Danmark og Volkswagen var med helt til målstregen, før Grand Prix’erne i film og digital blev uddelt. Og det er ingen skam at tabe til disse ypperlige vindere.

    17. november 2017
  • Romantiker vil redde os fra maskinerne

    Fremtidens brands skal omfavne intimitet, mystik og det unødvendige. Så kan algoritmerne tage sig af data, lød budskabet fra den første store keynote ved Digital Copenhagen torsdag formiddag.

    16. november 2017
  • Marabou har valgt nyt bureau

    Marabou er i luften med en ny kampagne, der leverer varen i form af såvel stor opmærksomhed som et salg på 147 pct. af de opstillede KPI’er. Bag står en ny dansk bureaupartner.

    16. november 2017
  • Jule-lastbil på Danmarks-turné

    Julen nærmer sig, og i år kommer den reklame-ikoniske Coca-Cola-lastbil på besøg i Danmark. Den holder ind 30 forskellige steder i landet - og turen starter i Ishøj i morgen.

    16. november 2017
  • Onlinehysteri svækker iværksættere

    Succes-iværksætter mener, at alt for mange nye virksomheder ukritisk kaster penge i online marketing og i stedet burde satse mere offline. Forsker og firmastifter bakker op.

    16. november 2017
  • Hvad sker der for BroBizz, danskere?

    BroBizz er igennem 20 år markedsført som en del af Storebæltsbroen. Nu skal dimsen have nyt liv, fordi den kan så meget andet end få folk smertefrit over en bro. En noget alternativ løsning rulles ud nu.

    16. november 2017
  • Global løsning for skibsgigant

    Klausen + Partners har udviklet en datadrevet portalløsning, der hjælper skibsredere til at optimere og spare store penge på dyre reparationer. MAN Diesel & Turbo PrimeServ er kunden. Den går i luften i dag.

    15. november 2017
  • 12 danske Epica Awards

    Hvis landsholdet kan i Dublin, matcher danske bureauer og annoncører det i Berlin. Hele 12 Epica Awards er det blevet til før uddelingen af Grand Prix’erne. VW-kampagne topper med en guld og to sølv-Epica.

    15. november 2017
  • Rebelsk brand har vokseværk

    En offensiv kommunikationsstrategi med skarp kritik af vandflaske-industrien har givet pote for SodaStream. For på trods af sagsanlæg og krav om kampagneforbud, vokser ikke bare image-KPI’erne, men også salget markant.

    15. november 2017
  • Er din butik klar til Black Friday?

    Nedtællingen til årets største salgsevent, Black Friday og den efterfølgende Cyber Monday, er begyndt. Men hvordan forbereder man sig som forhandler på det helt store online- og offline-boom? Få et par gode råd her.

    15. november 2017
  • Færøsk kampagne scorer fin pris

    Visit Faroe Islands og Atlantic Airways fine ”Vi-vil-også-have-Google-Translate”-kampagne signeret Mensch og Sansir er blot halvanden måned gammel. Nu har den scoret sin første internationale award.

    14. november 2017
  • Hemmelig sang skal sælge cognac

    En ny og foreløbig hemmelig sang fra Pharrell Williams er omdrejningspunktet i et marketing-stunt fra Louis XIII Cognac. Målet er naturligvis at promovere brandet, men i høj grad også at værne om klodens klima.

    14. november 2017
  • Er uanmodet direct marketing lovligt?

    Nye love og EU-forordninger skyller ind over marketingbranchen og stiller nye krav til permissions, indsamling og opbevaring af personhenførbare data. En gammel afgørelse fra Datatilsynet, som branchen har ignoreret i 13 år, spøger nu i kulissen og truer hele direct marketing-disciplinen på grund af nye, tårnhøje bødesatser.

    14. november 2017
  • Native ads flytter budgetter

    Det er ikke længere nok at skabe indhold af høj strategi. Cisco har succes med at investere 20 pct. i strategi og 40 pct. i distribution, fortæller Jesper Laursen efter Native Advertising Days er slut.

    14. november 2017