• Adventslåge 3: Uber med et formål

    Bag den tredje låge i Markedsførings adventskalender gemmer sig Ubers første panasiatiske kampagne, som den danske del af Oath har spillet en stor rolle i eksekveringen af.

    17. december 2017
  • Samsung vil slette din yndlingsserie

    Samsung er i luften med en interessant marketing-gimmick i Danmark og Sverige: Via digital hypnose vil elektronik-giganten få dig til at glemme din yndlingsserie eller film, så du kan nyde den igen. 

    15. december 2017
  • Virtue på verdenstur for Kilroy

    Kilroy går dokumentar-vejen i den første store kampagne i samarbejde med Virtue Scandinavia. En dansk kok er en af tre værter, der rejser ud for at udfordre og udvide deres personlige og professionelle horisont. Se med her.

    14. december 2017
  • 1.000 døde grise foran minister

    Greenpeace lægger endnu engang ikke fingrene imellem, når NGO’en kommunikerer. Denne gang er det Esben Lunde Larsen, der bliver mindet om, at der dør 1.000 pattegrise i timen i Danmark.

    13. december 2017
  • Ølmærke støtter både store og små

    Et af landets mest velkendte brands, Royal Beer, har en stærk tradition for at markedsføre sig gennem musik. Her er man ikke bleg for at tage chancer og tro på samarbejder af alle størrelser – lige fra de største danske musikfestivaller til stjerner i svøb.

    13. december 2017
  • Er din jule-kampagne en piratkopi?

    Op til jul lanceres mange af årets største marketingindsatser, men er du helt sikker på, at din kampagne ikke kan defineres som en piratkopi? Husk nu at tjekke, ellers kan det blive kostbart, lyder opfordringen fra dagens klummeskribent.

    13. december 2017
  • Digital branding et hit for København

    Copenhagen Capacity har succes med et digitalt kampagneformat, som bl.a. har trukket eftertragtet IT-arbejdskraft til regionen. Og så er det kåret som verdens bedste branding strategi.

    13. december 2017
  • Skal reklame ligne reklame?

    En ny, global kampagne fra Dynaudio ligner alt andet end reklame. Kunst og musik mikses, og kampagnen skifter dagligt udtryk med ny content til alle platforme. Orbit Red er bureaupartner – og effekten er indtil videre imponerende.

    13. december 2017
  • Vi vil have en ensom-emoji

    Interflora og Røde Kors kæmper for en ”ensom” emoji på Facebook. Ensomhed er nemlig en følelse, mange kender til, men sjældent deler med andre. Det vil Interflora og Røde Kors nu lave om på. Brandhouse har hjulpet med det.

    12. december 2017
  • Kan dine kunder undvære dig?

    Hvis du tror, at forbrugerne tjekker deres e-mail jævnligt for at se, om der er kommet et nyhedsbrev fra dig, er du mere end naiv. Vi begraves jo i lort. Tænk lidt over det, inden du forstyrrer forbrugerne med dine budskaber.

    12. december 2017
  • Landsholdssvømmere skal lære os…

    …at svømme. We Love People er bureauet bag den nye kampagne fra TrygFonden og Dansk Svømmeunion, der i denne uge bliver meget synlig på 41 meter lange bannere på fem metrostationer i København. 

    11. december 2017
  • Julekalender er et hit for Nybolig

    Nybolig har succes på Facebook med en julekalender udformet som en hammeslagsquiz. Hver låge har mellem 1.000-2.000 interaktioner, fordelt mellem likes, kommentarer og delinger.

    11. december 2017
  • 3D animation som hyldevare

    En dansk startup vil disrupte markedet for animeret content. ”Vi ville pakketere og sælge 3D-indhold fra 7.500 kroner og opefter, og vi garanterer fuld transparens,” lover de to stiftere af PinkSquare.

    11. december 2017
  • Danbolig går nye data-veje

    En ny digital platform fra Danbolig sætter fokus på nabolaget – og ikke bare på kvadratmetre, indretning og tilstandsrapporter. Systemet bygger bl.a. på data fra Geomatic - og Magnetix er bureau-partner.

    11. december 2017
  • Ørsteds perfekte kampagne

    Bag vores 2. adventslåge: Vi skal passe på hinanden og kloden. Det er det overordnede budskab i Ørsteds ny rebranding-kampagne "Home", som Jesper Laumand fra Oath kalder et perfekt eksempel på en integreret kampagne.

    10. december 2017
  • Ungt bureau hjælper hjemløse

    Et nyt projekt - skabt af de hjemløses avis Hus Forbi og det unge kreative bureau Unknown - giver læserne af det nye nummer af bladet en 3D-lyoplevelse med i købet. Mål: At skab opmærksomhed om de hjemløse ved at formidle fornemmelsen af, hvordan det er at bo på gaden.

    07. december 2017
  • Kampagne-film er årets YouTube-hit

    Listen over årets største hits på YouTube i Danmark er landet, og på toppen troner hverken en musik- eller katte-video, men Rådet for Sikker Trafik og TrygFondens ”Filips Far”-film fra oplysningskampagnen ”Nederen Forældre” signeret reklamebureauet & Co.

    07. december 2017
  • Bureau bag farverig lounge i CPH

    En ny lounge i Københavns Lufthavn skulle indrettes, og opgaven blev sendt i pitch . Publicis-bureauet Reputation vandt med et meget kulørt koncept.

    06. december 2017
  • SOS Børnebyerne satser på bio

    Om kort tid kan danske biografgængere for første gang i flere år møde SOS Børnebyerne på det store lærred. Dansk Reklame Film har doneret fire ugers visning, og en ung instruktør har fået reklame-debut. Smug-premiere her.

    06. december 2017
  • Fin pris til viralt danskheds-hit

    JegErDansk-filmen signeret Gorilla Media vandt i sidste uge prisen for årets “Best Viral Campaign” ved det anerkendte britiske marketingmedie The Drums Social Buzz Awards i London.

    06. december 2017