• Danskere afslører stort fupnummer

    Danske Adform har afsløret endnu et eksempel på svindel i det digitale økosystem. Det drejer sig om HyphBot, der siden august har narret annoncører til at bruge millioner af dollar på ligegyldige annoncevisninger.

    23. november 2017
  • Burger King hjælper ærkerivalen

    Som regel er der krig på kniven mellem de to burger-giganter, men for nylig gav Burger King i Argentina en uventet - og rørende - håndsrækning til et i forvejen fint McDonald’s-initiativ. Se film om stuntet her.

    23. november 2017
  • TV 2 frygter ikke de globale

    Når man sidder på en betydelig mængde dansk kvalitetsindhold, og investerer i de rigtige digitale kanaler, er der ingen grund til at frygter de store globale spillere, mener Flemming Rasmussen, TV 2’s kommercielle direktør.

    23. november 2017
  • Her er 5 perspektiver på Black Friday

    Black Friday er lige om hjørnet, men hvilke perspektiver er der på årets store tilbudsdag? Det giver IMPACT’s director for Digital Marketing, Thomas Høgsbro-Rode, fem gode bud på her.

    23. november 2017
  • Danish Internet Awards lukker

    En æra er slut, da KreaKom og Danske Medier har besluttet sig for at lukke Danish Internet Awards med øjeblikkelig virkning. Danish Digital Awards sagde pænt "nej tak" til en sammenlægning.

    22. november 2017
  • Det går hedt til hos MENY

    Ny julekampagne fra MENY skal hjælpe danskerne med både julemad og -fred på de sociale medier. CP+B Copenhagen er bureauet bag – og filmen, som du kan se her, er produceret af U Itch I Scracth.

    22. november 2017
  • Se bort fra den digitale hype

    Mange annoncører kan med fordel flytte mediakroner fra digitale aktiviteter (især display) til print og radio, viser analyse foretaget af den GroupM-ejede analysevirksomhed Data Intelligence.

    22. november 2017
  • Nordiske CMO’er er europamestre i AI

    Fire ud af ti nordiske marketingchefer bruger aktivt kunstig intelligens til at forbedre kundeoplevelsen, hvilket er europæisk rekord. Det fremgår af ny undersøgelse, der også fastslår, at mange brands stadig tøver mobilt.

    22. november 2017
  • Data-blanding booster bio-salg

    Et usædvanligt datapartnerskab mellem biografportalen Kino.dk, United International Pictures og MediaCom har løftet effektiviteten i den svære disciplin at sælge biografbilletter med op mod 300 procent.

    21. november 2017
  • Møbelkæmpe har spil-succes

    Digitale spil-kampagner af den hjemmelavede slags er blevet et hit for IDdesign. På et år har en mio. danskere leget med - og sikret brandet 800.000 deltagelser. Softwarehuset Lead:famly har udvilket "gør det selv"-værktøjet.

    20. november 2017
  • Hvad sker der Black Friday?

    Black Friday 17: Her kommer nogle aspekter, detailhandlen og deres bureauer bør holde øje med i år. Michael Ingemann fra Mediabrands kigger frem mod fredagens indkøbs-tsunami, der måske alligevel ikke slår alle rekorder.

    20. november 2017
  • Julefilm fra Føtex rammer plet

    Føtex slår den emotionelle tone an med historien om en fantasifuld lille pige og rensdyret Rollo – og det har ramt danskerne lige i hjertekulen. Wibroe Duckert & Partners er bureauet bag filmen og Nobody har produceret. Se med her.

    17. november 2017
  • Intensiv dag mellem stor romantik og big data

    Omkring 600 marketingfolk fulgte konferencen Digital Copenhagen, hvor talere fra ind- og udland satte fokus på de digitale tendenser – ikke mindst data i markedsføring. Hør fra tre af gæsterne her.

    17. november 2017
  • Opel udfordrer native formatet

    En portrætserie om moderne lederskab er gået i luften på politiken.dk. Det tyske bilmærke Opel har betalt kommunikationen, som UncleGrey i samarbejde med Politikens in-house nativeafdeling står bag. Læs om tankerne bag her.

    17. november 2017
  • 3 integrerer salgskanalerne

    Teleselskabet 3 er i gang med en digital transformation, der skal strømline e-handel og butikshandel, og det skal det nye koncept ”click and collect” sætte yderligere skub i.

    17. november 2017
  • Her er Epica-Grand Prix’erne

    Dove Danmark og Volkswagen var med helt til målstregen, før Grand Prix’erne i film og digital blev uddelt. Og det er ingen skam at tabe til disse ypperlige vindere.

    17. november 2017
  • Romantiker vil redde os fra maskinerne

    Fremtidens brands skal omfavne intimitet, mystik og det unødvendige. Så kan algoritmerne tage sig af data, lød budskabet fra den første store keynote ved Digital Copenhagen torsdag formiddag.

    16. november 2017
  • Marabou har valgt nyt bureau

    Marabou er i luften med en ny kampagne, der leverer varen i form af såvel stor opmærksomhed som et salg på 147 pct. af de opstillede KPI’er. Bag står en ny dansk bureaupartner.

    16. november 2017
  • Jule-lastbil på Danmarks-turné

    Julen nærmer sig, og i år kommer den reklame-ikoniske Coca-Cola-lastbil på besøg i Danmark. Den holder ind 30 forskellige steder i landet - og turen starter i Ishøj i morgen.

    16. november 2017
  • Onlinehysteri svækker iværksættere

    Succes-iværksætter mener, at alt for mange nye virksomheder ukritisk kaster penge i online marketing og i stedet burde satse mere offline. Forsker og firmastifter bakker op.

    16. november 2017