Courses tabs

Der er ikke noget indhold i denne kategori

Vælg venligst en anden kategori
  • Danske bureauer scorer platin

    I fjor lancerede Gorenje-brandet ASKO en nordisk kampagne, #inspiredbyscandinavia, der nu har resulteret i tre priser – to af platin - til det danske bureau bag ved internationalt, kreativt awardshow, hvor det blev til masser af dansk metal.  

    24. marts 2017
  • Tre net-firmaer politianmeldt

    Forbrugerombudsmanden har politianmeldt tre virksomheder for at stå bag abonnementsfælder. Bag to af firmaerne står rigmanden Magnus Kjøller, der i dag arbejder som Business Angel fra Dubai.

    24. marts 2017
  • Hvordan lyder en burger…?

    Den svenske burgerkæde Max har taget lydbølger og lytte-bøffer i brug for at promovere den nye burger ”Grand Deluxe Umami”. Det er der kommet en noget utraditionel kampagne ud af - hør selv med her.

    24. marts 2017
  • & Co-film hitter i New York

    Reklamebureauet & Co. har fået ikke færre end seks finalepladser ved den kreative New York-prisfest Andy Awards. Det er bureauets arbejde for momondo og TV 2, der hædres.

    23. marts 2017
  • Google-bashing er populært

    De store, globale platforme, Google, YouTube og Facebook får læsterlige tæsk i øjeblikket. Men pas på med Google-bashing, siger Paw Saxgren, vi misser det store billede, hvis vi blot peger fingre.

    23. marts 2017
  • En reklamemand i Tech-sas

    Mange normale bureaufolk tager til SXSW for at opsnappe en idé, der kan omsættes til et konkret projekt for en kunde. Peter Boye tager til Austin, Texas, for at blive inspireret og få udsyn.

    23. marts 2017
  • Danskere sponserer VM i reklame

    Cannes Lions kategorien Creative Data får nu en dansk hovedsponsor. Det er tech-virksomheden Adform, der bliver den første danske virksomhed, som sponsorerer en Cannes Lions Award.

    22. marts 2017
  • Stærk effekt af Cheasy-kampagne

    En online bootcamp med fokus på mad og træning leveret af fire influencers har sikret Cheasy vækst på en stribe parametre – ikke mindst steg salget med 11 procent. Hjaltelin Stahl og Carat er bureaupartnere.

    22. marts 2017
  • With great power comes great responsibility

    Vi lever i en spændende tid med et væld af muligheder for brands til at gøre en forskel for mennesker, hvilket årets SXSW-konference på alle måder afspejlede, opsummerer Morten V. Frederiksen fra Ogilvy Danmark.

    22. marts 2017
  • Audi jubler over eSport-sponsorat

    I starten af året indgik Audi Danmark en sponsoraftale med det danske eSport-hold Astralis. Det fortryder marketingchefen bestemt ikke.

    22. marts 2017
  • Hvordan designes winner-brands?

    Design denmark og Dansk Erhverv inviterer til gratis seminar om ”How to design Future Winner Brands” med en række tunge internationale og danske profiler.

    21. marts 2017
  • Borgmester beklager kampagne

    - Jeg er dødked af det, siger Horsens-borgmester Peter Sørensen om reklamebureauet Superegos kampagne op til Krimimessen Horsens 2017. Men mener han det – eller glæder han sig bare morderligt meget til messen?

    21. marts 2017
  • Cocio rammer plet med YouTube

    Arlas Cocio-brand er ved at implementere en Social First-strategi og har i den forbindelse testet, hvad der skete, hvis man skruede ned for TV og op for YouTube. Resultaterne var overbevisende.

    21. marts 2017
  • Mænd med store piber styrer

    Cloettas Skipper-piber er i luften med en ny kampagne i størrelse XL. For det er som bekendt en stor pibe, der skaber en stærk, maskulin og attraktiv mand. Eller hvad...? Robert/Boisen & Like-minded er bureauet bag. Se med her.

    20. marts 2017
  • Codan vil øge sikkerheden online

    97 pct. af børn over 10 år har en smartphone, og de er særligt udsatte for tvivlsomme initiativer. Det gør Codan noget ved i en kampagne, der indledes i dag med en film produceret af &Co.

    20. marts 2017
  • Canon udfordrer kreativiteten

    20 unge kreative fik udleveret hver sit kamera og en opgave: Sæt nye vinkler på hverdagen og livet. Og det er der nu kommet en ny nordisk kampagne ud af - signeret Uncle Grey.

    20. marts 2017
  • Reklamebøde til optikerkæde

    Det var for svært at få øje på det med småt i en annonce fra optikerkæden Profil Optik, mente en forbruger, og det koster nu kæden en bøde på 140.000 kroner for overtrædelse af markedsføringsloven.

    20. marts 2017
  • Fårene på vej mod ny pris

    Liquidminds’ prisbelønnede kampagne, Google Sheep View, der satte Færøerne på Googles verdenskort, er nomineret til endnu en international pris.

    17. marts 2017
  • International hæder til Weber

    Uncle Grey og Weber er dagens vindere af den internationale Favourite Website Awards (FWA), ”Site of the Day”. Æren skyldes det nye site for gasgrillen Genesis II - der også er nomineret to gange ved Danish Digital Award.

    17. marts 2017
  • TV-selskaber frister annoncørerne

    MTG og Discovery Networks har introduceret roadblocking herhjemme med annonceproduktet ”Big Double”. Skal annoncørerne bide til bolle? Jakob Olsen, Head of Broadcast hos IUM og Mediabrands, har et bud.

    17. marts 2017