Courses tabs (CT)

  • Præmie-boost til nordjysk pris

    Den nordjyske prisfest, Årets Brøl, frister nu med en bonus i form af ekstrapræmier for over 200.000 kroner til de kreative kombattanter. Se også årets jury og kategorierne her.

    18. august 2017
  • Danske Spil: DOOH-satsning gav pote

    I foråret gik Danske Licens Spil i luften med en ambitiøs Out of Home-satsning, der spillede på alle de nye digitale skærmes tangenter. Kampagnen performede over al forventning.

    18. august 2017
  • Dunlopillo taler til kvinderne

    Sengebrands viser det samme, gør det samme og siger det samme. Sovepude-kommunikation. Det er svært for danskerne at se forskelle og træffe kvalificerede valg. Dunlopillo har netop lanceret et nyt koncept, der gør noget ved det. 

    18. august 2017
  • Dansk bureau bag ny Toyota-app

    Forleden gik den japanske bilgigant Toyota i luften med en app, der via kække funktioner skal øge unge bilisters opmærksomhed i trafikken. Saatchi & Saatchi London og danske Molamil står bag. Tjek den ud her.

    17. august 2017
  • Global Hummel-kampagne er dansk

    Global sneaker-kampagne fra Hummel - Athletic Heritage - er skabt af Virtue Scandinavia. Kampagnen er målrettet unge i syv lande, herunder Danmark, Storbritannien og Japan – og du kan se den nye film her.

    17. august 2017
  • Rejse-gigant klar med ny kampagne

    Sidste efterår skiftede Star Tour navn til TUI, og siden har kampagne-universet ”For You” fristet med eventyr og ægte kærlighed. Nu er en ny kampagne i luften – atter signeret Forsman & Bodenfors. Se med her.

    17. august 2017
  • Kampagne booster bio-gigant

    En kampagne, målrettet medarbejdere i 32 lande, har som bonus-gevinst givet den danske bioscience-virksomhed Chr. Hansen vigtig ekstern effekt. Nørgård Mikkelsen står bag.

    16. august 2017
  • Derfor bruger Carlsberg droner

    I går gik Carlsberg i luften med en ny global kampagne signeret det danske bureau Yellow Advertising, hvor historie og nutid smelter sammen i et univers, der bl.a. byder på en drone-oplevelse. Her kan du læse om tankerne bag.

    16. august 2017
  • Google har det bedste image

    Google topper YouGov Brandindex’ første globale image-ranking. Herhjemme topper Lego målingen, dog skarpt forfulgt af Rema 1000 og Arla-varemærket Lurpak.

    16. august 2017
  • En drone og en Carlsberg, tak

    Reklamebureauet Yellow står bag en ny global kampagne for Carlsberg, der bl.a. byder på en virtuel dronetur i forbindelse med bryggeriets 170 års fødselsdag.

    15. august 2017
  • Fleggaard-komik hitter på YouTube

    Fem ud af de 10 mest sete reklamevideoer på YouTube i 2. kvartal er fra Fleggaards content-serie med Casper Christensen i hovedrollen. Listen toppes af en Nederen Forældre-video fra Rådet for Sikker Trafik.

    15. august 2017
  • Mere håndværkerhumor fra Bosch

    Ny kampagne fra Bosch, signeret Patchwork, benytter humoren for at ramme håndværkere med budskabet om et nyt, trådløst multicutter-værktøj. Kampagnen rulles ud online i de fire nordiske lande. Se filmen her.

    15. august 2017
  • Rambukken 2017: Her er shortlisten

    Juryen har skilt fårene fra bukkene, og det er blevet til 48 shortlister fordelt på otte kategorier ved dette års Rambuk. To bureauer skiller sig ud med hver seks finalepladser. Se hele shortlisten her.

    15. august 2017
  • Carlsberg – nu med tyttebær

    Ny food festival-øl er brygget af en nordisk trio bestående af E.C. Dahl i Trondheim, Nya Carnegiebryggeriet i Stockholm og Husbryggeriet Jacobsen i Valby. Og så er den lyserød…

    14. august 2017
  • VW skruer op for fodbolden

    Volkswagen er ny sponsor for UEFA’s slutrunder. Bilgiganten vil bl.a. bruge sponsoratet som kommunikationsplatform til lanceringen af elbilen I. D. 

    10. august 2017
  • Noa Noa sætter stærk dagsorden

    En utraditionel brand-revitalisering - signeret Very - har i dén grad bragt mode-brandet Noa Noa på danskernes læber. Konceptet ”Wear Your Story” landede i går også på DR’s Aftenshow. Se indslag og ny kampagnefilm her.

    10. august 2017
  • Sportsbrand vil bevæge verden

    Asics er i luften med sportsbrandets vigtigste markedsføringsinitiativ i 25 år. Et nyt globalt budskab, der skal få os alle til at bevæge os noget mere, skal gøre brandet synonymt med meget mere end løbesko.

    10. august 2017
  • Video skaber reklameeffekt

    Online-video er en nøglekanal, når det gælder om at skabe reklameeffekt. Det viser en analyse af årets Creative Effectiveness-kampagner ved VM i reklame i Cannes.

    09. august 2017
  • Bureaufolk hitter med golf-app

    To erfarne reklamefolk – en planner og en AD’er – er ved siden af deres normale bureauliv gået i luften med en ny golf-app udviklet i samarbejde med Dansk Golf Union. Og den er kommet stærkt fra start.

    09. august 2017
  • UNICEF vælger SoMe

    FN’s børneorganisation UNICEF samarbejder med Splay om at involvere danske børn og unge. En række influenter trækker læsset, når et stort indsamlingsshow den 20. august fyres af live på sociale medier.

    09. august 2017