• Hjerne-kampagne gik rent ind

    Årets ”Music Against Drugs”-kampagne, som Zupa og Volume har skabt sammen med Sundhedsstyrelsen, Roskilde Festival og Dansk Live, bød bl.a. på et usædvanligt eksperiment. Og en imponerede kampagne-rækkevidde.

    17. oktober 2017
  • Brandet Bendtner gør comeback

    Nicklas Bendtner er ikke blot tilbage i de rød-hvide landsholdsfarver. Brandet Bendtner er også på banen igen med en toårig aftale som global brandambassadør for danske Idhair.

    16. oktober 2017
  • Hele verden er ved at lære færøsk

    På en uge har det færøske sprog spredt sig til over 152 lande og antallet af mennesker i verden, der kan sige noget på færøsk, er femdoblet. Det skyldes en kampagne, som danske Mensch og færøske Sansir står bag.

    13. oktober 2017
  • Kan vi så få kammertonen, tak

    FREDAGSFILM: Nettet svømmer over af grov mobning, og det er Monica Lewinsky – ja, hende med Clinton – gået til kamp i mod med en seværdig kampagnevideo udviklet i samarbejde med BBDO New York. SE MED HER.

    13. oktober 2017
  • Ny film viser de usynlige smerter

    Gigtforeningen er i luften med en ny kampagnefilm, som skal øge forståelsen for, hvordan det føles at leve med gigt. Primetime er bureauet bag filmen, der er produceret sammen med Octopuss. Se med her.

    12. oktober 2017
  • Ny spejderfilm brager af sted

    Er danske unge en flok initiativløse luksusdyr? Ikke ifølge en ny kampagne fra Det Danske Spejderkorps, som lige nu har fået luft under vingerne på nettet. Bag kampagnen står Aller CP, Saftig.tv og Virtuel Retorik. Se med her.

    12. oktober 2017
  • Viralt danskheds-hit i fin finale

    Gorilla Media fik en flyvende start med det virale hit #JegErDansk. Nu er videoen – i konkurrence med arbejder fra bl.a. IKEA og BBC – i spil til prisen ”Best Viral Campaign” ved The Drums Social Buzz Awards.

    12. oktober 2017
  • Forsikrings-brand viser overskud

    I samarbejde med Markant Reklamebureau og The Woerks er GF Forsikring i luften med en ny film, der sætter fokus på en anden slags overskud end det økonomiske.

    11. oktober 2017
  • Fem gange EM-guld til Danmark

    UncleGreys Genesis II-arbejde for Weber vandt – ligesom &Co’s smukke ”Alt det vi deler”-film for TV 2 – dobbelt guld ved det uofficielle web-EM, Lovie Awards. I alt 23 priser fordelt på syv danske bureauer blev det til. Se alle vinderne her.

    11. oktober 2017
  • Syv danske finalister i London

    Tre bureauer, en instruktør og en kreativ jobjæger deler tilsammen syv danske finalepladser ved årets LIA – London International Awards. Også internationalt arbejde for to danske brands er sluppet igennem nåleøjet.

    11. oktober 2017
  • Bakkedal crowdsourcer reklamer

    Bakkedal fortsætter med at fokusere på hjemstavnen Thy i nye reklamefilm, som Dragsbæk-brandet i øvrigt – til dels – lader forbrugerne kreere. Twentyfive & Thirty er atter bureaupartner.

    11. oktober 2017
  • Bureau vil teste boligejerne

    En ny kampagne for den intelligente bolig-app HomeBob, er i luften. De to børsselskaber Tryg og Solar står bag app'en, og kampagnen byder bl.a. på en boligejertype-test. Bureau-partneren er nyvalgt til opgaven.

    11. oktober 2017
  • Stormomsust og fokuseret

    Fear of missing out er soooo 2016. Nu gælder det bare om at kridte skoene og lære noget. Det gør 4.000 marketingprofessionelle, der trodsede orkanen Nate og nu er samlet på DMA/&then i New Orleans

    10. oktober 2017
  • Selvfølgelig får de tæsk

    To internationale marketingcases har for nylig tiltrukket sig global opmærksom – på hver sin helt forkerte måde. Med hvad er det, der går galt? Det har en af Danmarks skarpe reklame- og brandinghjerner et bud på.

    10. oktober 2017
  • De små tings store betydning

    Spar Nords store vækstambitioner forløses i kampagnen ”De små ting”, skabt med partnerne Advice og M2 Film. Det er bankens lokale forandring, der kommunikeres massivt.

    10. oktober 2017
  • Her er de unges favorit-brands

    De danske unge er vilde med udenlandske tech-varemærker, men også MobilePay og den norske discountkæde Rema 1000 er blandt de unges 10 favorit-brands, viser ny rangliste. Se den her.

    10. oktober 2017
  • Derfor skal du tage flyveren

    En ny tocifret millionkampagne med syv danske lufthavne og fire flyselskaber som afsendere skal få danskerne til at vælge ”et lille stykke himmel” frem for togskinner eller motorvej. Hjaltelin Stahl står bag, og PHD er mediabureau. Se med her.

    10. oktober 2017
  • Dansk fiasko ved VM i Direct

    Det koster branchen dyrt, at den danske DM-Prisen ikke har fået en afløser. Ingen danske vindere trods tre nomineringer ved netop afholdte ECHO Awards. Lad os i stedet glæde os over, at 15 svenske nomineringer gav fire guld og 11 priser i alt.

    10. oktober 2017
  • Teenagere siger ja til nej-film

    Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden har skabt en kæmpe succes ved at rose teenagere for deres kernekompetence: Evnen til at sige nej til hvad som helst. Det er & Co., der bureau på Røgfri Fremtid-initiativet.

    10. oktober 2017
  • Dove træder i race-spinaten

    En Facebook-reklame fra Dove har fået ”kærligheden” at føle på de sociale medier. Dove har sagt undskyld – men uden det store held. Måske fordi det ikke er første gang?

    09. oktober 2017