Courses tabs (CT)

  • Super Bowl: Nu kommer reklamerne

    Med omkring 14 dage til årets Super Bowl, en af verdens største sports- og reklamebegivenheder begynder de store brands så småt at lufte deres kreative planer. En enkelt film er offentliggjort. Og Skittles vælger guerilla-strategien.

    19. januar 2018
  • Seebach-film et megahit på YouTube

    YouSees video med Rasmus Seebach, der overrasker tre fans med en visit, troner på toppen af YouTubes seneste liste over de mest populære reklamespots på YouTube i Danmark. Også MobilePay, Coca-Cola og Magasin er med i Top 5.  

    19. januar 2018
  • Her er DK's bedst omtalte brands

    Rema 1000 og MobilePay har henvist de foregående fem års bedst omtalte brand i Danmark, LEGO, til tredjepladsen i YouGovs seneste Brandindex, der også viser, at VW-brandet er på vej tilbage mod fordums styrke.

    18. januar 2018
  • Anew bag ny gyser-kampagne

    Biludlejningsfirmet Avis har for nylig valgt bureauet Anew, og det giver sig nu udslag i en ny kampagne, der tager de klassiske gyserfilm-greb i anvendelse. Se med her.

    18. januar 2018
  • Streaming med reklamer? Ja tak

    Et flertal af danskerne – især de unge – siger ja tak til reklamer på streaming-tjenester, hvis der gives en klækkelig rabat på abonnementet, viser ny undersøgelse fra IUM.

    18. januar 2018
  • Bio-intro skal sælge koncerter

    Et samarbejde mellem Dansk Reklame Film, Boye & Spellerberg og Nord Booking sender nu koncertaktuelle navne på det store lærred som intro/outro-trut. 

    16. januar 2018
  • Opel hitter med native-kampagne

    Opel melder om succes med en native-kampagne udviklet i nært samarbejde med e-mail-marketing-eksperterne fra Passendo. Næsten seks minutter tilbragte læserne i gennemsnit med annoncerne.

    16. januar 2018
  • Jaguar går nye reklameveje

    Det ikoniske bilbrand Jaguar har valgt en alt andet end vanlig tilgang til marketing i en ny kampagne. Budskabet er ”Disturb the Peace”, og redskabet er crowdsourcing faciliteret af danske Cosmic People.

    15. januar 2018
  • Ny kampagne gør op med myterne

    Er vagter bare muskel-dørmænd i nattelivet? Slet ikke, og netop den fordom vil Vagt- og Sikkerhedsindustrien med en ny kampagne nu gøre op med. Primetime er bureau, og Grow Productions har produceret filmen. Se med her.

    15. januar 2018
  • Tobakskæmpe vil skodde smøgerne

    Philip Morris - tobaksvirksomheden, der især er kendt for Marlboro-brandet - har sat sig et ambitiøst nytårsforsæt i en ny britisk kampagne: At stoppe med cigaretterne.

    12. januar 2018
  • Fashion film fra Udkantsdanmark

    FREDAGSFILM: Det hippe tøjmærke Le Fix er på markedet med en fashion film skabt over temaet Udkantsdanmark. Filmen, der indeholder en betydelig ironi, er produceret af Honeytrap Film med Ian Isak som instruktør. SE MED HER.

    12. januar 2018
  • CULT kaster sig også over e-sport

    Det danske energidrik-brand CULT rykker nu ind på e-sport-scenen med et ”væsentligt” sponsorat af det danske Counter Strike-hold Heroic, der i begyndelsen af 2017 også indgik en sponsoraftale med Danske Spil.

    11. januar 2018
  • Druk-kampagne tager hårdt fat

    Kan en 10-årig være alkoholiker? Nej, ikke rigtig, vel? Og så alligevel. Ny kampagne fra Alkohol & Samfund og TrygFonden sætter børn i en tankevækkende hovedrolle. Hjaltelin Stahl er bureauet bag. Se med her.

    11. januar 2018
  • Børn skaber reklamefilm for LEGO

    LEGO lod i fjor fire børn instruere en reklamefilm, der promoverer børns ret til at lege som et led i Unicefs #KidsTakeOver-kampagne. Se det fine resultat her.

    09. januar 2018
  • Fitness-kæde taler til de unge

    REPEAT er i luften med en ny film, der vil have de unge i tale og derfor bryder med den polerede fitness-kommunikation fra konkurrenterne. Gobsmack står bag, og du kan se med her.

    09. januar 2018
  • ZULU-brandet er blevet pink

    TV 2’s søsterkanal ZULU gik i går i luften med en ny brand-identitet, hvor den bærende farve er pink. Identiteten er udviklet in-house.

    09. januar 2018
  • Har du overvejet at sende et brev?

    Breve i postkassen er i dag en sjældenhed, og bl.a. derfor er gode gamle reklamebreve ved at genvinde fordums glans. To firmaer melder om fin effekt.

    08. januar 2018
  • Megen marketing er for dårlig

    Meget markedsføring er ikke strategisk tænkt eller eksekveret godt nok. Pilen peger på annoncørerne selv, fordi de ofte leverer for dårlige briefs til bureauerne, siger Peter Boris Kreilgaard fra Coop.dk.

    08. januar 2018
  • Danish Digital Award fornyr sig

    Danish Digital Award åbner nu døren for indsendelser. Det sker med et Advisory Board og flere ændringer i kategorierne, antal juryledere og mængden af Grand Prix’er, der er løftet til tre.

    05. januar 2018
  • Svag tiltro til programmatic

    Næsten hvert andet brand har mistet troen på programmatic på grund af bl.a. annoncesvindel. Hver femte vil skære ned, viser britisk undersøgelse.

    04. januar 2018