Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Efter GDPR, skandale og EU-dom: Hvad er ændret?

    KLUMME: Hvad betyder GDPR-implementering og “techlash” i kølvandet på bl.a. Cambridge Analytica-sagen for SoMe-ansvarlige i praksis? Og hvad med EU-dommen om Facebook-sider? Få status på Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube og Twitter – og samtykke - her. 

    11. juli 2018
  • Nu skal du spørge om lov, før du deler

    Content ID filter på alle uploads til sociale platforme og en afgift på hyperlinks, det er, hvad du kan "glæde" dig til, hvis EU's copyright lovgivning bliver stemt igennem den 5. juli, advarer dagens klummeskribent.

    29. juni 2018
  • Hyperrelevante brands er sjældne

    Dine kunder er klar til at forlade dig for en hyper-relevant bejler. 58 pct. af dine kunder vil forlade dig, hvis du ikke skræddersyr kundernes oplevelser.

    26. juni 2018
  • Hvad betyder kunden i centrum?

    Alle siger, de sætter i kunden i centrum, men læser man fx Trustpilot bliver man bedrøvet over afstanden mellem det, virksomhederne siger, og det kunderne oplever, lyder det fra dagens klummeskribent. 

    22. juni 2018
  • Hvem vinder digitale løver i Cannes?

    Kim Jong Andersen, også kendt som Bamsen, kommer igen i år med sit bud på digitale projekter, der vil blive belønnet med de eftertragtede løver ved VM i reklame, Cannes Lions. Se med her.

    18. juni 2018
  • Hvad er et leadbureau?

    Et leadbureau kommer med et uvildigt, holistisk blik på brandet. Kanaler og kreative løsninger kommer først til diskussion derefter, mener Miriam Plon Sauer fra Another.

    15. juni 2018
  • Om Informations ultrakorte FB-exit

    Hvis du vil kimse ad den moderne verdens, og Facebooks, fortrædeligheder, så vær højlydt. Også når du kommer tilbage, lyder det fra dagens klummeskribent.

    11. juni 2018
  • Da dagbogen blev big business

    Den tidligere personlige dagbog aka bloggen/vloggen er blevet big business, og det stiller både øgede krav til influencerne og de bureauer og virksomheder, der samarbejder med dem. 

    05. juni 2018
  • Unilever sætter grøn standard

    Det bliver virksomheder som Unilever, der viser vejen mod en bæredygtig verden. Og medarbejderne vil elske det og levere engagement og innovation, mener Lene Hjorth fra Jyske Bank.  

    31. maj 2018
  • Omnichannel-koks = sure kunder

    Virksomheder yder multichannel-support via en række kanaler, når kunderne vil kontakte virksomheden. Omnichannel går skridtet videre og lader data flyde frit mellem de forskellige kanaler, så der rent faktisk er et sammenspil. 

    31. maj 2018
  • Her er 13 læringer fra Facebooks HQ

    Mark Allerup fra performance marketing-bureauet Quisma har tilbragt tre intensive dage i Facebooks hovedkvarter i Silicon Valley. Her deler han de 13 vigtigste takeaways fra besøget.

    30. maj 2018
  • Sådan får du mere ud af dine Facebook-annoncer

    I forbindelse med sit nylige besøg hos Facebooks HQ i Silicon Valley, har Mark Allerup fra Quisma samlet ni konkrete tips til, hvordan du får mere ud af din Facebook-annoncering.

    30. maj 2018
  • Hvis bare B2B-virksomheder gad at lytte til deres kunder

    Danske B2B-virksomheder lytter ikke (nok) til deres kunder og forbrugere. I den naive tro om, at der alligevel ikke bliver talt om B2B-brands, vender alt for mange B2B-virksomheder det døve øre til den digitale snak, som de ellers med fordel kan tage del af det. 

    29. maj 2018
  • Affiliate Marketing: fra one-stop til værdiskaber

    Affiliate Marketing bruges efterhånden flittigt af marketing overalt i verden. Men hvad ligger der i det hele taget til grund for Affiliate Marketings eksistens, hvordan har den udviklet sig – og har den en udløbsdato i sin nuværende form?

    25. maj 2018
  • Tid til næste digitale opgradering?

    I mange år har kreative kompetencer været nok, når en virksomhed skulle vælge bureaupartner. Sådan er det ikke længere. I en stadig mere digital verden skal reklamebureauernes digitale kompetencer opgraderes.

    24. maj 2018
  • Brexit svækker netsalg fra UK

    Vil Brexit tvinge briterne ud af kampen om de europæiske internetbrugere? Det er risikoen, hvor virksomheder mister retten til .eu-domæner. Men der er løsninger, og de kommer her.

    23. maj 2018
  • Nye forventninger til SoMe

    Virksomheder bruger flere og flere marketing-midler på sociale medier, og derfor er deres forventninger til dem også steget. Det betyder, at de SoMe-ansvarlige oplever større krav end tidligere. 

    22. maj 2018
  • Digital tryghed for annoncørerne

    Hvordan skaber vi digital tryghed for danske annoncører? Jakob Nielsen fra JP/Politikens Hus har nogle bud.

    14. maj 2018
  • Brand-beskyttelse rammes af GDPR

    GDPR vil påvirke enhver virksomhed, der indsamler information om kunder. Det er ikke nok at tilpasse eksisterende politikker og arbejdsgange en smule for at leve op til GDPR. Og brands får vanskeligere ved at beskytte sig selv.

    11. maj 2018
  • AI er vores nye bedste ven

    Sælgerens og køberens nye bedste ven hedder AI, der bl.a. kan hjælpe virksomhederne med at holde trit med kunderne og kommunikere relevant, mener dagens klummeskribent. 

    11. maj 2018