Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Affiliate Marketing: fra one-stop til værdiskaber

    Affiliate Marketing bruges efterhånden flittigt af marketing overalt i verden. Men hvad ligger der i det hele taget til grund for Affiliate Marketings eksistens, hvordan har den udviklet sig – og har den en udløbsdato i sin nuværende form?

    25. maj 2018
  • Tid til næste digitale opgradering?

    I mange år har kreative kompetencer været nok, når en virksomhed skulle vælge bureaupartner. Sådan er det ikke længere. I en stadig mere digital verden skal reklamebureauernes digitale kompetencer opgraderes.

    24. maj 2018
  • Brexit svækker netsalg fra UK

    Vil Brexit tvinge briterne ud af kampen om de europæiske internetbrugere? Det er risikoen, hvor virksomheder mister retten til .eu-domæner. Men der er løsninger, og de kommer her.

    23. maj 2018
  • Nye forventninger til SoMe

    Virksomheder bruger flere og flere marketing-midler på sociale medier, og derfor er deres forventninger til dem også steget. Det betyder, at de SoMe-ansvarlige oplever større krav end tidligere. 

    22. maj 2018
  • Digital tryghed for annoncørerne

    Hvordan skaber vi digital tryghed for danske annoncører? Jakob Nielsen fra JP/Politikens Hus har nogle bud.

    14. maj 2018
  • Brand-beskyttelse rammes af GDPR

    GDPR vil påvirke enhver virksomhed, der indsamler information om kunder. Det er ikke nok at tilpasse eksisterende politikker og arbejdsgange en smule for at leve op til GDPR. Og brands får vanskeligere ved at beskytte sig selv.

    11. maj 2018
  • AI er vores nye bedste ven

    Sælgerens og køberens nye bedste ven hedder AI, der bl.a. kan hjælpe virksomhederne med at holde trit med kunderne og kommunikere relevant, mener dagens klummeskribent. 

    11. maj 2018
  • Kundeoplevelsen sikrer fremtiden

    Kim Jong Andersen har været til Adobe Summit 2018 og giver sine 10 bud på, hvad ikke kun marketers, men hele virksomheden bør overveje, for at få det fulde udbytte af alle de nye teknologier.

    07. maj 2018
  • Vi er ikke i Kansas længere

    Influencere er blevet til medievirksomheder, som på tænker og agerer på fuldstændig samme måde som etablerede medievirksomheder. Men pas på, når du vælger din næste ambassadør.

    30. april 2018
  • Ægte influencers kan ikke købes

    Hvis du arbejder systematisk med at identificere og pleje dit ambassadørkorps af gode kunder, bygger du en langtidsholdbar base af Key Advocacy Influencers.  

    25. april 2018
  • Nye krav til image og legitimitet

    Den fjerde industrielle revolution stiller nye krav til virksomhedernes arbejde med image og omdømme. Diditaliseringen anbefaler det.  

    23. april 2018
  • Kvalitet kontra ’spurgt’

    Hvordan ser en dansk teenager på betalte posts? Thomas Bigum har krydsforhørt sin egen 14-årige ekspert om influencere, og svarene er overraskende.

    23. april 2018
  • Hvis dit website var en bil

    Man kan ikke betale for en Kia og få en Mercedes. Det samme gælder for websites. Her kommer nogle råd til processen med at vælge websites. Og tænk over ligheden med processen, når du vil købe en bil.

    23. april 2018
  • Tænk stort selv om du er lille

    AI giver mulighed for at tænke stort, og agere som en stor virksomhed, selv mens man er lille, lyder det fra dagens klummeskribent, der også gør op med en del fordomme om brugen af kunstig intelligens. 

    20. april 2018
  • Det er hybridbureauernes tid

    Kan man med succes være både og, og enten eller? Ja, det kan man. Og det er måske præcis der, fremtidens bureaukonstellation ligger, lyder det fra dagens klummeskribent.

    13. april 2018
  • Facebook vil genvinde brugernes tillid

    Misbrug af Facebook-data har fået SoMe-kæmpen til at indføre begrænsninger på API-området. Det er den klassiske historie om de få, der ødelægger det for de mange, mener dagens klummeskribent.

    10. april 2018
  • Den nye treenighed

    Sammensmeltningen af marketing, salg og IT har skabt mulighedernes tidsalder, lyder det fra dagens klummeskribent. 

    06. april 2018
  • Det er nu, valget skal træffes

    Digitale annoncører står foran et spændende valg med GDPR. Vil de blive ved med at jage brugernes accept af at blive overvåget online for at kunne eksekvere programmatic buying? Eller vil de finde et alternativ, hvor personlig identificerbart data og brugernes accept ikke længere er nødvendigt for at kunne markedsføre sig effektivt?

    05. april 2018
  • Hemmeligheder og indsigter

    Der er meget på spil, hvis du ikke er knivskarp på direkte, digital markedsføring. Måske endda virksomhedens overlevelse. Og her er en uddannelse, der er syretestet på C-level. Har du råd til at ignorere den?  

    04. april 2018
  • Vi har tech, vi mangler content

    Præferencer, holdninger, adfærd, device valg, location, tidspunkt mv. kan afgøre, hvor, hvordan og hvornår brand og forbruger bliver forbundet. Hvordan kan det så være, at mange irrelevante oplevelser stadig skaber mere adblocking?

    02. april 2018