Da Mohammad Dadkhah begyndte at arbejde med Google AdWords i 2005, blev det betragtet som dyrt, hvis CPC (Cost Per Click) landede på 1 kr. efter den auktion, der prissætter annoncen på søgemaskinen. 
 
Nu er CPC på 1 kr. ren ønsketænkning i utrolig mange brancher, fortæller Mohammad Dadkhah, der har bedre styr på Google AdWords end de fleste.  
 
Han har bl.a. undervist i brugen af dem, skrevet to bøger om online marketing, og, nok så væsentligt: Han arbejder med det dagligt.  
 
En skræmmende udvikling 
 
Mohammad Dadkhah mener, at den måde AdWords-auktionen udvikler sig på, er lidt skræmmende. 

-  Det undrer mig virkelig, at der ikke er flere, som hejser det røde flag. Vi er gået fra at have klikpriser på få kroner i 2005 til ganske voldsomme klikpriser nu, mens Googles indtjening bare brager afsted, siger han. 
 
- Hvad er problemet med det?   
 
- Det ender bogstaveligt talt med, at det ikke kan betale sig for det lokale flyttefirma at annoncere på AdWords på ordet ”flyttefirma” og dermed være en del af auktionen, som repræsenterer størstedelen af markedet for den branche, siger Mohammad Dadkhah. 
 
De små har ikke en chance 
 
- Hvorfor kan det ikke betale sig? 
 
- Regnestykket er rimeligt simpelt. Tag udgangspunkt i Googles foreslåede bud, din konverteringsfrekvens på hjemmesiden og din lukkerate. Så finder du din pris for en kunde (source cost), siger AdWords-eksperten, der på den baggrund har regnet sig frem til følgende: 
 
- Som låsesmed kan du risikere at skulle bruge 12.000 kr. for at få en ordre igennem. Det vil blive en underskudsforretning. Som maler bliver det 8.700 kr. = underskudsforretning. Som flyttefirma bliver det 9.800 kr. = underskudsforretning, siger han og remser endnu flere eksempler op, som du selv kan dykke ned i her
 
- Hvad er konsekvensen? 
 
- AdWords-markedet overlades til de store firmaer. Bliver vi i flyttebranchen vil det fx sige 3x34 og Holger Danske, mens de mindre lokale virksomheder ikke kan være med, siger Mohammad Dadkhah.  
 
- Det vil medføre, at de store bare bliver større og større, mens de små bliver kvalt. Og i et land, hvor vi promoverer og opfordrer til iværksætteri, så bør der altså være større fokus på det her. Specielt, når vi lever i et land, hvor Google har fuld dominans på søgemarkedet, slutter Mohammad Dadkhah.