En af verdens største annoncører, Unilever, opfordrede forleden til større transparens på influencer marketing-fronten, hvilket atter en gang har sat en debat om den økonomiske gennemskuelighed og struktur på influencer marketing-området på dagsordenen.

Derfor virker det også som et velvalgt tidspunkt, den nye danske influencer-platform Grey Louis er gået i luften på.

Kort fortalt tilbyder platformen at koble influencere med virksomheder og brands, der bruger sådanne i marketingmixet. Grey Louis er gratis for influencerne at anvende, hvilket skal sikre dem gode indtjeningsmuligheder, lyder det fra det relativt unge danske bureau Distract, som står bag platformen.

- Med Grey Louis ønsker vi at give danske og internationale influencere de bedste og sikreste rammer for kunne leve af deres passion, siger Jonas Vincent Dedenroth, CEO hos Distract.

- Med Grey Louis-platformen sigter vi efter at åbne markedet op, så vi fremadrettet kan fjerne komplekse og fordyrende mellemled, fortsætter han.

Ingen skjulte gebyrer

Platformen er derfor bygget på en vision om at skabe et direkte mødested mellem influencer og virksomhed. Vel at mærke tilsat algoritmebaseret influencer-anbefaling, prisestimering, kampagneopsætning og aflønning af influencere.

- Det, der gør Grey Louis unik, er, at brugerne med det samme kan finde al information på influencerne uden at skulle betale en masse skjulte gebyrer for at benytte platformen. Og så er vi jo meget stolte af, at vi ikke tager en krone fra influencerne. Hverken før, under eller efter et samarbejde med et brand eller en virksomhed, slutter Christina Heering, Digital Project Manager hos Grey Louis, der gik i luften i går.

Du kan tjekke platformen ud her