Er man fan af Gilmore Girls fra 80’erne, Friends fra 90’erne eller den nye Netflix-serie Stranger Things, så er det om at sætte kurs mod Strøget i København i disse dage.

Her har Netflix således med hjælp fra bureauet WaveMaker Content i Danmark åbnet en anderledes pop up-shop, hvor man kan gå ind i et univers, bygget op omkring en kendt location fra hver af serierne.

Fx Luke’s Diner fra Gilmore Girls og Friends-vennernes stamsted, Central Perk.

Ideen er naturligvis, at de besøgende skal tage en masse selfies og fotos af hinanden i de kendte omgivelser, og det bliver der rig lejlighed til.

Programmet er strikket sammen, således at hver af de tre dage har aktiviteter, der hører til hver enkelt af serierne. 

Og der bydespå masser af aktiviteter: Blandt andet er der mulighed for at dyste med vennerne i quizzer, bordfodboldsturnering og arkadespil eller få taget et billede, mens man slænger sig i den ikoniske orange sofa fra Central Perk. 

Kampagnen er skabt afWaveMaker Content i Danmark, som beskæftiger 17 personer, og som er specialiseret inden for Activation, Social Media, Content Production og Influencer Marketing.

Pop-up-butikken står på Strøget tæt på Rådhuspladsen frem til lørdag aften, hvorefter set up’et rykker til Stockholm.

Se fotos fra pop up-shoppen herunder.