Coop har atter blandet marketing-kortene, og resultatet er, at al marketing fremover samles i én afdeling under ledelse af marketingdirektør Pia Niemann.

Afdelingen skal understøtte den taktiske markedsføring af Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen og – som noget nyt – Fakta.

Dertil kommer markedsføring af Coops egne brands samt udviklingen af Coop som masterbrand.

- Formålet er at skabe størst mulig synergi internt, så vi kan få størst mulig synlighed eksternt. Eller sagt på en anden måde: Vi vil bruge færre penge i baghaven, så vi kan bruge flere i forhaven, lyder det fra Pia Niemann i en pressemeddelelse.

Ét Coop er en del af den strategi som formanden for Coop, Lasse Bolander, netop er blevet genvalgt på. Kunderne vil fortsat møde de forskellige kæder og brands, men bag kulisserne er ambitionen at forenkle arbejdet og organisationen, så flere ting udvikles i fællesskab.

Irma-kæden er fortsat et selvstændigt brand med selvstændig markedsføring.

Pia Niemann kom til Coop i 2015 som brand manager. I september 2016 blev hun marketingdirektør for Kvickly, SuperBrugsen og Dagli´Brugsen.

Før da var hun bl.a. kontaktdirektør for reklamebureauet DDB Copenhagen i ca. syv år.