Mange virksomheder finder ikke den rette vej, før de har bevæget sig ned ad et par forkerte. Derfor ser vi også, at en af hemmelighederne bag en succesfuld digital transformation er at fejle hurtigt for at kunne innovere endnu hurtigere.

Digital transformation er naturligvis hovedtemaet på dette års Digital Copenhagen den 20. november, og foruden en række internationale og danske keynotes, ser vi selvfølgelig på nogle af de cases, der er i gang med en succesfuld transformation.

Men på årets Digital Copenhagen konference tager vi også fat i de fejltagelser, der bliver begået, da der heri ligger viden og indsigt, vi alle kan blive klogere af.

Ikke for at pege fingre, men for at fange den indsigt, der ligger i at lave fejl.

Dansk Markedsføring har derfor allieret sig med kurator Samuel West fra Museum Of Failure, som vil tage os igennem de erfaringer, vi kan uddrage af nogle af de største innovationsfejl til dato.

Fail-o-meter

For at komme i betragtning til en plads på Museum of Failure har kurator Samuel West udviklet et fail-o-meter, hvor innovation, design og implementering ligger til grund for, hvor meget man har ramt uden for skiven.

Museum of Failure vil også have en pop-up på konferencen, hvor man ved selvsyn kan gå igennem nogle af de skøreste (og sjoveste) udviklingsideer gennem tiden.

Der vil være velkendte cases som Blockbuster, Google Glass, Microsoft Zune, Nokia N-Gage, men vidste I fx, at våbenproducenten Bofors på et tidspunkt ønskede at udvikle mere ”fredelige” produkter og lancerede en tandpasta?

At Colgate har lavet lasagne? Eller at firmaet No More Woof lancerede en ”wearable technology”, der kan oversætte hundens hjernebølger til menneskesprog?

Det danske bidrag mangler

Dansk Markedsføring har besluttet sig for at finde det danske bidrag til museet, og inviterer således læserne til at komme med jeres bud på #TheMostEpicDanishFuckUp.

Grav dybt i gemmerne og foreslå din kandidat til det største danske fejlskud, og gå ind på den tilknyttede Facebook-side og nominér din kandidat.

Du deltager samtidig i konkurrencen om to gratis billetter til Digital Copenhagen. Konkurrencen løber til 13. november, og blandt indstillingerne kårer Samuel West det største fuck up, der vil få sin plads på Museum Of Failure.

Vinderen bliver offentliggjort på Digital Copenhagen den 20. november, og du kan læse mere om konferencen her, hvor der netop nu er Early Bird-tilbud.