Hvordan var det at spille sammen med Peter Schmeichel som ny landsholdsspiller? Hvad skete der i omklædningsrummet, når kameraerne blev slukket, og hvad er egentlig den største forskel på at spille i Danmark og i England?

Det og mange andre spørgsmål kan danskerne få svar på i programserien ”Fodboldhistorier”, hvor landsholdskoryfæer og tidligere danske topdommere beretter fra livet i den hektiske fodboldverden.

Serien går i luften på lørdag, når VM sparkes i gang i Rusland. Det sker i mediehuset TV 2’s Shorts-format, der fx passer som underholdning i pauserne mellem VM-kampene. 

Shorts er relativt korte digitale formater på mellem fem og 10 minutter i tv-kvalitet, som udkommer på TV 2 Play og er forankret på sociale medier. Inspirationen kommer fra bl.a. YouTube.

- Med ”Fodboldhistorier” tester vi det nye Shorts-format, og det bliver samtidig vores første Branded Shorts-format, hvor vi er glade for at have fundet et værdifællesskab med Steff Houlberg. siger Jacob Fischer-Nielsen, chef for Branded Content på TV 2.

- Med det nye format udfordrer vi den traditionelle formidling med alternative fortælleformer, samtidig med at vi sikrer, at programmerne udkommer i den velkendte TV 2-kvalitet.

- Med denne aftale løfter vi TV 2’s VM-dækning med et stærkt supplement til vores øvrige VM-indhold, samtidig med at vi deler indholdet med Steff Houlberg, så de kan folde det yderligere ud på deres platforme, fortsætter Jacob Fischer-Nielsen.

Pause = pølse

Aftalen mellem TV 2 og Steff Houlberg er en Branded Content-aftale. Her får kommercielle brands mulighed for at blive medafsendere og samarbejdspartnere på interessant indhold. TV 2 har 100 pct. redaktionel frihed, og produktomtale og -fokus er ikke muligt.

Med aftalen, der er udviklet i samarbejde med IUM, får Steff Houlberg derimod mulighed for at bruge højdepunkter, fraklip og trailers fra programserien på deres egne platforme til at komme i dialog med deres kunder.

- Vi så en oplagt mulighed for at fortsætte den gode dialog, vi allerede har med vores kunder, og samtidig understøtte fortællingen om vores brand, der går rigtig fint i tråd med VM-temaet og den hyggelige stemning før, under og efter en fodboldkamp, siger Marie Koustrup Hansen, der er Brand Manager hos Steff Houlberg.

- Fodbold er lige som Steff Houlberg kendetegnet ved fællesskaber, det gode humør, oplevelserne og den gode stemning, og de korte og velproducerede fortællinger er oplagte at se i pausen - og vi ved jo i Steff Houlberg, at pause = pølse, fortsætter hun med henvisning til pølsebrandets velkendte slogan.

Blandt de medvirkende, der videregiver ikke-tidligere fortalte anekdoter fra deres fodboldliv i programserien, er Thomas Helveg, Allan Nielsen, Daniel Jensen, Niclas Jensen, Michael Schjønberg, brødrene Michael og Martin Johansen samt de tidligere topdommere Claus Bo Larsen og Kim Milton Nielsen.

Du kan se en teaser for fodboldhistorierne her: