Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Google har stadig det bedste image

    Søge- og annoncegiganten Google topper igen i år YouGov Brandindex’ globale image-ranking, hvor danske Lego sniger sig med i Top 10. Herhjemme er klodskæmpen dog atter image-konge skarpt forfulgt af MobilePay og Rema 1000.

    15. august 2018
  • Carlsberg - nu også på Airbnb

    En CO2-neutral hytte, drevet af et nærliggende vandfald og komplet med indbygget fadølsanlæg, er senest skud på Carlsbergs ”The Danish Way”-kampagne. Hytten ligger i sydengelske Cornwall og ja - du kan godt leje den.

    14. august 2018
  • Budgetdiskussioner lægger større pres på bureauer

    Både bureaudirektørerne og CMO’erne angiver nu i stigende grad budgetdiskussioner som en udfordring i samarbejdet.

    14. august 2018
  • Annoncørerne sætter ekstra fart på marketingbudgetterne

    Marketingbudgetterne står til at vokse med over 1 mia. kr. Paid Media, Inhouse og MarTech står til vækst, mens annoncørerne holder mere igen med at bruge mere på fees til bureauerne.

    13. august 2018
  • Marketing-firma åbner kontor i Sverige

    Det går stærkt hos AudienceProject, der tidligere på året åbnede kontorer London og Hamborg. Nu er turen kommet til Sverige, hvor en digital brancheprofil er hyret ind til det nye kontor i Stockholm.

    13. august 2018
  • Telia overraskede Smukfest-gæster

    Som et led i sponsoratet af Smukfest, overraskede Telia forleden festivalgæsterne med en The Minds of 99-koncert. ”At forkæle gæsterne er et vigtigt led i aktiveringen af vores partnerskab med Smukfest,” fortæller Telias Brand Activation Manager.

    09. august 2018
  • Marketing-startup får million i innovationsstøtte

    Passendo bliver endnu engang tilført frisk kapital. Denne gang er det Innovationsfonden, der kan se en lys fremtid for den danske platform til programmatisk e-mail-annoncering.

    09. august 2018
  • Native ads: Hvad foregår der?

    ”Det er med en vis undren, jeg har fulgt den udvikling og opmærksomhed, der har været omkring native advertising. Ikke mindst i Danmark,” lyder det fra Palle Diederichsen fra Help PR. ”Men jeg er stor fan af native, når det er godt eksekveret”.

    09. august 2018
  • Native advertising kæmper med troværdigheden

    Native advertising er det nye sort indenfor markedsføring og en tiltrængt finansieringsmodel for medierne. Men det kan også give slemt bagslag, hvis ikke varen er deklareret ordentligt og har værdi for læseren. Det viser en styrkeprøve fra UserTribe.

    07. august 2018
  • Flere farver på marketingpaletten

    Ørsted, Netto og Salesforce er blandt de virksomheder, der bakker op om årets Copenhagen Pride. Det hænger bl.a. sammen med, at det er blevet et konkurrenceparameter at kommunikere klare holdninger.

    07. august 2018
  • Dansker styrer designet i global online-succes

    Det begyndte med kampprogrammer for OB, så blev det til Skype, og i dag er danske Malthe Sigurdsson chefdesigner for milliardforretningen Stripe. At designe produkter og oplevelser, der gør hverdagen lettere for alle, er stadig rettesnoren.

    06. august 2018
  • Brands bør ransage sjælen

    Det er ikke længere nok for brands at tænke i rationelle og emotionelle baner. De bør også dyrke det spirituelle, hvis de vil have fat i de unge forbrugere, viser undersøgelse, som Vices kreative bureau, Virtue, står bag.

    03. august 2018
  • Fitness World valgte Atomic Design

    Solide værktøjer og principper skal sikre, at Fitness Worlds nye design er konsistent – og bliver ved med at være det. Loft37 designede og Peytz & Co implementerede Atomic Design.

    31. juli 2018
  • Toms hygger om danske gamere

    Der er søde nyheder til gæsterne på bureauet Gonzo Medias årlige YouTube- og gaming-event, #GGfestival, da Toms er ny hovedsponsor.

    30. juli 2018
  • Royal Beer med lyd – og nyt bureau

    Tre tidligere P3-værter står i spidsen for en ny podcast-serie, Den Gyldne Middelvej, som skal skabe opmærksomhed om Royal Beers nye lav-procents øl. Brandets nye lead-bureau står bag. Hent serien og se film-klip fra optagelserne her.

    13. juli 2018
  • Dansk reklamemarked i god vækst

    Den danske annoncevækst kommer over det europæisk gennemsnit i 2018. Det viser den seneste prognose fra Mediabrands’ globale analyse-enhed, MAGNA. Og det er fortsat de digitale medier, der driver lokomotivet – i Danmark såvel som i resten af Norden og Europa.

    13. juli 2018
  • Shopping center digitaliseres

    Clear Channel har fået endnu en kunde, Rosengårdcentret, der ønsker skærm-kommunikationen i centret digitaliseret.

    12. juli 2018
  • Ørsted tager hul på ny bureau-jagt

    I næste uge går Ørsted for første gang i markedet for at købe reklame, marketing og kommunikations-ydelser via et EU kvalifikationssystem. Dermed ophører de rammeaftaler, som energivirksomheden indgik med 12 bureauer og tre produktionsselskaber i sommeren 2016.

    11. juli 2018
  • Parløb med Carlsberg gav pote

    Et aktuelt samarbejde mellem Intrepid Travel og Carlsberg har sikret rejseselskabet øget kendskab, flere Facebook-følgere og mere webtrafik – og bryggeriet øget trafik på fodbold-sitet med titlen ogdetvardanmark.dk.

    06. juli 2018
  • Bureau Tour-aktiverer for Skoda

    Årets Tour de France venter lige om næste hårnålesving, og i den anledning er en af Tour’ens hovedsponsorer, Skoda, i luften med ny dansk aktivering. Det digitale bureau Subsero står bag.

    04. juli 2018