Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Hvad med transparensen?

    Hvad mener fire profiler fra bureau-, annoncør- og tech-siden mon om et af de hotteste emner i branchen i øjeblikket, transparens-krisen? Det kan du se og høre her. 

    20. april 2018
  • Zlatan på nye brand-eventyr

    Fodbold-ikonet Zlatan Ibrahimović bliver frontfigur i Visas globale marketingkampagne frem mod fodbold-VM til sommer. Det er hans tredje reklameaftale på få måneder - og seneste kapitel i en aktiv brand-karriere.

    19. april 2018
  • Husk nu calm technology

    Amber Case manede til besindighed med tech-begejstringen, mens Jonathan Epstein spåede kolossale gevinster med kunstig intelligens. Og dermed er NextM skudt i gang.

    18. april 2018
  • NextM handler også om digital lyd

    Radiogruppen Bauer Media deltager i år på tech-konferencen NextM18 for at tale om digital lydbranding og dække begivenhederne i en ny podcast-serie. Lyt med her.

    18. april 2018
  • Få CXO’er er klar til revolution

    Den næste store investering sker inden for kunstig intelligens. I Nordvesteuropa investerer blot 22 pct. af de store virksomheder i AI. I år 2020 vil 85 pct. af de største virksomheder gøre det. Har du råd til at vente, spørger Deloitte?

    18. april 2018
  • Her er DK’s mest bæredygtige brands

    Coop er ifølge de danske forbrugere det mest bæredygtige brand herhjemme, mens det tidligere DONG Energy (Ørsted) er årets højdespringer på listen, som du kan se her.

    17. april 2018
  • E-mails skaber salg hos Opel

    Med det digitale bureau CoreCPH i ryggen har Opel Danmark optimeret mail-kampagnerne og løftet antallet af prøveture fra 50 til over 200 pr. måned. Og konverteringen er fulgt med.

    13. april 2018
  • Carlsberg skænker op i lufthavnen

    Husbryggeriet Jacobsen har åbnet en ny bar i Københavns Lufthavn. Koncept og design er skabt af samme kreative bureau, som står bag ”Bar Jacobsen” på Illums rooftop.

    13. april 2018
  • Sådan bliver du datadrevet

    Danske virksomheder udnytter ikke det store potentiale, der er i at bruge data til at forudse kundernes behov, lyder det fra ekspert, der kommer med fem gode råd til at komme i gang med datadrevet markedsføring. 

    13. april 2018
  • Stærkt kreativt vækstteam på plads

    Regeringen har i dag nedsat et vækstteam, der skal komme med anbefalinger til, hvordan der skabes mere vækst i kreative virksomheder. Flere bureaufolk sidder med ved bordet.

    12. april 2018
  • Bilbasen vil udfordre flow-tv

    Et nyt reklameformat, hvor annoncørens budskaber indarbejdes i content, har set dagens lys på Bilbasen. Konceptet er datadrevet, så effekten er direkte målbar – og det kan udfordre flow-tv-reklamer, mener eBays direktør.

    12. april 2018
  • Ny (digital) Cand. Merc. på plads

    CBS slår snart dørene op til en ny cand. merc.-uddannelse, hvor treenigheden salg, marketing og IT er i centrum. Her skal fremtidens kommercielle ledere udklækkes, lyder ambitionen.

    11. april 2018
  • The Hoff øger salget hos 3

    Baywatch-ikonet David Hasselhoff har siden starten af 2017 været frontfigur i teleselskabet 3’s reklamer, og det har i dén grad styrket brandet. Og nu viser nye tal, at The Hoff-effekten også kan aflæses i salget.

    10. april 2018
  • Amazon løfter dansk brand

    Amazon er ikke blot en trussel mod danske e-købmænd, men også en platform med kæmpe muligheder for brands. Danske Real Coffee er et godt eksempel.

    09. april 2018
  • Marketing, som vi kender det, er dødt

    Content marketing-legenden Robert Rose besøger den 11. og 12. april Clever Content konferencen. Og han har i den grad banebrydende nyt med fra den amerikanske content marketing-verden. Vi tog en snak med indholds-magikeren om, hvordan man bedst forbereder sig til fremtidens content marketing.  

    06. april 2018
  • Danske 23 er først på LinkedIn video

    Den danske videomarketing-platform TwentyThree understøtter som de første i verden LinkedIn Video. Data fra LinkedIns beta-version viser, at video på LinkedIn engagerer brugerne væsentligt mere end andet indhold. 

    04. april 2018
  • Outdoor-kæmpe går i laboratoriet

    Danmarks største outdoor-udbyder AFA JCDecaux har etableret et udviklingslaboratorium, Alpha, der skal teste hele buzzword-paletten af data, social, AI, AR og IoT af i outdoor-sammenhæng.

    04. april 2018
  • Dansk startup i whisky-parløb

    Den danske cykel-startup Copenhagen Bike Company har indgået et lidt usædvanligt samarbejde med et af verdens mest ikoniske whisky-brands - Glenfiddich - om en kollektion af limited edition cykler. Læs her hvorfor.

    04. april 2018