Mejeriforeningen har behov for at styrke den generiske kommunikation omkring mælk og har derfor valgt at vende tilbage til sit ”gamle” reklamebureau Nørgård Mikkelsen, hvor foreningen også var kunde i en årrække i slutningen af 90’erne.
Og det fynske reklamebureau har såmænd allerede søsat den første aktivitet – en kampagne for skolemælk – men opgaven rummer meget mere end det I den kommende tid påbegynder bureauet således flere opgaver med fokus på strategi og kommunikation på hele mejeriområdet, oplyser kontaktdirektør, Kasper Kjærsgaard Jensen fra Nørgård Mikkelsen.
At valget er faldet på Nørgård Mikkelsen, mener han skyldes bureauets stærke fødevarekompetencer og gode erfaringer fra tidligere samarbejder med mejeribranchen.
Nørgård Mikkelsen arbejdede i øvrigt for Arla Foods i en lang årrække tilbage i 80’erne og 90’erne – koncepter som Riberhus og Lillebror-ost er således udtænkt i det fynske – så bureauet har en del erfaringer med mejeribranchen at bygge på.
Om den aktuelle skolemælks-kampagne siger koncept- og foodplanner Hanne Harbo fra Nørgård Mikkelsen, at det vigtigt med både undervisning og underholdning i samme koncept, når man kommunikerer til skolebørn.
- Det er en spændende udfordring at være med til at vende den nedadgående kurve, når vi taler skolebørns mælkeindtag. Det er interessant, fordi vi arbejder med mange målgrupper. En ting er, at få børnene til at sige ja til skolemælk, noget andet er at få forældrene med. Lige som skolerne og lærerene også er vores gatekeepere. 
Mejeriforeningen lå tidligere hos Kernel.