Alle virksomheder drømmer om at nå helt ud til alle potentielle kunder, få dem til at involvere sig, og når ambitionerne går meget højt, inspirere kunderne til køb.

Hvis virksomheder oven i købet vil spare penge på processen er det en god idé at følge Nørgård Mikkelsens fortælling om digitalt push i de kommende fire uger.

Her får virksomheder indsigt i, hvordan bureauet hævede effekten af Inspirations sommerudsalg til index 130 ved at droppe al offline markedsføring og satse på mobilen.

– Det er danskernes mobile adfærd, der åbner nye muligheder, som effektivt inspirerer forbrugerne til at tænke i baner, de ikke selv havde overvejet: At vække behov, skabe præferencer og modne til et køb, siger Kasper Kjærsgaard Jensen, kontaktdirektør hos Nørgård Mikkelsen.

Er offline stendødt?

– Nej, men udfordret. Når det handler om at vække behov, introducere nye produkter, nye services og vise bredden af sortimentet har offline medier indtil nu spillet den største rolle. Redskaber som tilbudsaviser, kataloger, TV-reklamer og avisannoncer har ganske enkelt ikke haft digitale modsvar, som kunne skabe den samme effekt til den samme pris.

Flere og flere fravælger de gamle kanaler

Og hvad betyder det?

– Udfordringen for de gamle mediekanaler er, at flere og flere forbrugere fravælger dem. Over 50 procent af danskerne har reklamer-nej-tak på postkassen samtidig med, at brugen af bannerblokering vokser. Den moderne forbruger prioriterer ikke budskaber, de ikke selv aktivt har valgt til.

– Den afvisende forbrugeradfærd over for markedsføring har blandt andet ført til øget segmentering, og der er opstået begreber som marketing for one. Her kommunikerer man udelukkende budskaber, én bruger har en positiv præference for, og dermed får man større sandsynlighed for et hit hos modtageren.

– Men det løser ikke udfordringen med at introducere nye emner, nye tanker, nye services – kort sagt at inspirere og vække behov hos mange modtagere, fortsætter Kasper Kjærsgaard Jensen.

Hvad bør virksomheder gøre?

– For at inspirere er virksomhederne nødt til at vise brugerne noget, de ikke selv har overvejet. En øvelse, som indtil nu har været tæt på umulig, da computeren i årevis har været det primære digitale omdrejningspunkt. Den er et arbejdsredskab, hvor vi er målrettede og ikke ret gerne lader os inspirere til at følge andre ruter end den, vi har sat os for.

Mobilen er en game changer

Jeg hører ordet ”mobilen” komme kørende?

– Netop. Mobilen er en game changer. Vi bruger den til spas, underholdning og kommunikation med netværket. Det åbner for et helt andet mindset hos brugeren, hvor det er muligt at komme ind med brede budskaber og brand-engagerende tiltag i de tidslommer, som opstår, når en dansk smartphonebruger tjekker mobilen 150-200 gange i døgnet, slutter Kasper Kjærsgaard Jensen.

Følg Nørgård Mikkelsen i den kommende tid, når bureauet viser deres bud på effektive kampagneløsninger bygget op omkring danskernes mobile adfærd og behovet for små overspringshandlinger.

Er du interesseret i Nørgårds Mikkelsens White Paper, så tjek det ud her