Fra i morgen stimler tusindvis af journalister, politikere, NGO’er og lobbyister sammen til Folkemødet på Bornholm.

Traditionen tro vil deltagerne bruge begivenheden til at skabe kontakter og netværk. En digital tilgang til netop dette havde PR-bureuaet Holm Kommunikation, da de sidste år lancerede appen Mingla.

Den fungerer på samme måde som datingappen Tinder. Man opretter en profil og kan herefter swipe til højre eller venstre alt efter, om man vil mødes med personerne eller ej. Er der et match, kan parterne aftale at mødes. 

I fjor blev der oprettet flere end 2.000 profiler, swipet over 600.000 gange og mere end 13.000 matches blev det til i alt, da Mingla blev lanceret.

Blandt brugerne af appen var bl.a. chefredaktør på Weekendavisen, Martin Krasnik, justitsminister Søren Pape Poulsen, MF’er Ida Auken og direktør i Landbrug & Fødevarer, Karen Hækkerup.

På Mingla er der ikke langt fra swipe til handling, og er der gensidig interesse for professionel sparring, en impulsiv jobsamtale eller klassisk networking, er Allinge ikke større end, at man hurtigt kan mødes.

En digital netværks-app    

Holm Kommunikation håber på at høre endnu flere succeshistorier fra årets Folkemøde.

- Mingla viste sig jo at være et både populært og effektivt værktøj, og vi har fået ovenud positiv feedback. I år er 2.000 mennesker tilmeldte fra start, og de kan fortsætte, hvor de slap, hvis de har lyst.

- Vi håber, at Mingla vil sprede til endnu flere Folkemøde-gæster, lyder det fra Mads Keilberg, der er digital chef i Holm Kommunikation.

- Fra vores perspektiv er det selvfølgelig interessant at opleve, hvordan folk bruger appen, og hvad de får ud af det professionelt. Nu har de fleste af brugerne prøvet at swipe løs, og det er altid sjovt at matche med en minister, men værdien for den enkelte bruger er oftest større et helt andet sted.

- Vi fik eksempelvis kontakt til en knalddygtig studerende, der nu er en del af vores bureau, fortsætter Mads Keilberg.

Netværksapp efter svensk forbillede 
Holm Kommunikation lancerede Mingla i Danmark i samarbejde med det svenske kommunikationsbureau Miltton Labs, der sidste år testede appen under Almedalsugen, som er den svenske pendant og inspirationskilde til Folkemødet på Bornholm.

Også her blev appen en succes blandt deltagerne, da flere end 4.000 oprettede en profil under eventen, hvilket resulterede i over 30.000 matches og mere end to millioner swipes.

Du kan selv tjekke Mingla (der er gratis) ud i App Store og Google Play